Százhatvannyolcból nyolcvan korszerű...
A munkaügyi központok csak egy része segít új szolgáltatásokkal
A 168 helyi munkaügyi kirendeltség közül az elmúlt évek során 80-at újítottak fel, a program keretében az Állami Foglalkoztatási Szolgálat informatikai rendszerét is fejlesztették, így több új szolgáltatással segítik az álláskeresést.
2008.01.13 08:50MTIA 168 helyi munkaügyi kirendeltség közül az elmúlt évek során 80-at újítottak fel, a program keretében az Állami Foglalkoztatási Szolgálat informatikai rendszerét is fejlesztették, így több új szolgáltatással segítik az álláskeresést - mondta Lengyel János a program szolgáltatási- és kutatási komponensének vezetője az MTI-nek.
A korszerűsítési program 2002-ben még Phare támogatással kezdődött. A kirendeltségeket átépítették és felszereltségüket is korszerűsítették. A program részeként többek között az ÁFSZ informatikai rendszerét, szolgáltatásait és minőségbiztosítási rendszerét is fejlesztették. A Phare program keretében elsőként 1,25 milliárd forintos ráfordítással 20 kirendeltséget újítottak fel, majd 8,4 milliárd forintos keretből további 60 kirendeltséget, s ebből a pénzből jutott az egyéb informatikai és szervezetfejlesztésekre is.
Amivel az álláskeresők valamennyi új kirendeltségen találkozhatnak: a tágas ügyfél tér, az álláskeresők által szabadon használható számítógépekkel, amelyekről elérhető a munkahely és képzési ajánlatok és egyéb információk egy része. Így azok akik képesek az önálló álláskeresésre, bizonyos mértékig a kirendeltségek munkatársai nélkül is elboldogulnak - mondta Lengyel János.
A kirendeltségek dolgozóinak így több idejük marad azokra, akik elhelyezkedésükhöz segítséget igényelnek. Ez állhat az eligazodást segítő néhány tanácsból, vagy hosszabb foglalkozásokból. A informatikai és szakmai fejlesztés egyik eredménye, hogy a képzettség, lakóhely adatai alapján egy erre kidolgozott program információkat ad az adott álláskereső elhelyezkedési esélyeiről, segítségével kiválasztható, hogy milyen szakma- vagy lakóhelyváltással, miként változik a munkavállalás esélye - tette hozzá.
Az új rendszer arra alapoz, hogy az álláskeresők többsége nem azt várja, hogy elhelyezzék, hanem saját maga akar elhelyezkedni. Ehhez eltérő mértékben igényelnek és kaphatnak segítséget. A fejlesztések egyik eredményeként az állásajánlatok elérhetők otthoni számítógépről is, vagy mobiltelefonon a böngésző, könyvjelző menüpontoknál a wap.afsz.hu bejelentkezéssel.
Az új rendszer sajátossága, hogy egyénre szabott munkaügyi szolgáltatásokat nyújt, illetve erősíti kapcsolatait a helyi munkáltatókkal. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat kirendeltségeit évente több mint 1 millió ügyfél keresi fel.