A szakszervezetek nem értenek egyet
A légitársaságok versenyképesség-javítása okozza a folyamatos sztrájkokat
"Az európai hagyományos légitársaságok versenyképességüket próbálják javítani, hogy felvegyék a versenyt a diszkont légi cégekkel, de az átalakításokkal a szakszervezetek legtöbbször nem értenek egyet, emiatt volt és várható a közeljövőben is több sztrájk az európai légiközlekedésben."
2014.10.30 21:30MTIAz elmúlt hetekben az Air France és a Lufthansa pilótái is sztrájkoltak, a francia pilóták két héten keresztül nem vették fel a munkát, mert aggasztotta őket az Air France-KLM cégcsoporthoz tartozó Transavia diszkont társaság fejlesztése. A munkabeszüntetéssel a cég becslései szerint 416 millió eurós bevételkiesést okoztak. A Lufthansa pilótái pár hónapon belül többször is sztrájkoltak a korkedvezményes nyugdíj feltételei miatt.
Feledi György szakértő, utasszállító-pilóta szerint a hagyományos légitársaságok lépéskényszerben vannak, mert a diszkontok bizonyítottan alacsonyabb költségszinten és hatékonyabban működnek, ezért kénytelenek átalakítani saját cégstruktúrájukat.
Ez a folyamat az International Airlines Group (IAG) cégeinél (British Airways, Iberia, Vueling) már megtörtént, hatásaként már az európai, rövidtávú járatok is profitot termelnek.
A Lufthansa-csoport és az Air France-KLM viszont ezzel a lépéssel még adós és aggasztó, hogy nagyon lassan haladnak az átalakítással. Mindegyik csoport célja a versenyképesség javítása, de a változástatásokhoz meg kell találni a közös hangot a szakszervezetekkel, ez viszont "végeláthatatlan" tárgyalásokat eredményez - mondta Feledi György.
A túlélésnek azonban van egy másik verziója is a szakértő szerint: az évek óta súlyos veszteséget termelő Alitaliát és a szintén nehéz anyagi helyzetben lévő Air Berlint az abu dzabi székhelyű Etihad Airways mentette meg, 49 százalékos résztulajdont vásárolva. Így már könnyen megvetheti lábát Európában az Etihad és felnőhet a legnagyobbak közé, kihasználva a megszorult európai légitársaságokat.
Gyakran, a szakszervezeti szabályozások akadályhalmaza miatt egy úgynevezett hibrid légitársaságot hoznak létre a nagy cégek, ilyen a IAG - Vuelingje és a Lufthansa Germanwingse is, ezekben a légitársaságokban keveredik a diszkont és a hagyományos modell. Az ötlet Feledi György szerint jónak tűnik, de egyben veszélyes is: minél többet változtatnak a diszkont rendszeren, annál drágább lesz az utazás.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06