7,61 millió
Sok a kínai brand, de kevés látszik belőle a világpiacon
A jövőben nagyobb figyelemmel lesznek a "rosszindulatú" márkanév-bejegyzéssel kísérletezőkre, akik különösen a nagy, már bevezetett márkákra jelentenek veszélyt.
2014.09.03 17:26MTI
Kínában regisztrálták a világon a legtöbb márkanevet, számuk június végén 7,61 millió volt, ám a szakemberek szerint ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a kínai cégek innovatívak, a kínai áruk pedig versenyképesek lennének a világpiacon.
Az állami ipari és kereskedelmi főhivatal friss statisztikája szerint a márkanév bejegyzési kérelmeket tekintve is a kelet-ázsiai ország vezet, június végéig több mint 14 millió igényt regisztráltak. A "világ gyáraként" emlegetett Kína évek óta arra törekszik, hogy mind több saját fejlesztésű és gyártású termékkel legyen jelen a piacon.
Csang Mao, a hivatal igazgatója ugyanakkor megjegyezte, hogy a kínai márkáknak csupán egy elenyésző hányada jutott eddig a nemzetközi piacra. Mint mondta, a cégek továbbra is elsősorban költségeikkel versenyeznek, az exportvállalatoknak csak alig 20 százaléka rendelkezik saját márkával, és a kínai exportnak mindössze 11 százaléka a saját márkanévvel eladott áru.
Csang megjegyezte, több erőfeszítésre van szükség a márkanevek, a szellemi tulajdonjog védelme területén, amelyhez megfelelő jogi hátteret nyújt az idén májusban hatályba lépett márkanévtörvény. A jövőben nagyobb figyelemmel lesznek a "rosszindulatú" márkanév-bejegyzéssel kísérletezőkre, akik különösen a nagy, már bevezetett márkákra jelentenek veszélyt. A hamisítókat súlyosabb büntetéssel igyekeznek majd elrettenteni - ígérte a hivatalvezető.