Megfelelő pozicionálással
Budapest a globális turizmus egyik vezető célpontja lehetne
Miközben Prágában 123, Bécsben 148, Münchenben 185 euró volt 2013-ban az ötcsillagos szállodák átlagára, Budapesten átlagosan 99 euróért lehetett szobához jutni a legmagasabb kategóriájú hotelekben.
2014.02.11 11:42MTI
Megfelelő pozicionálással a globális ötcsillagos turizmus egyik vezető célpontja lehet Budapest a BDO Magyarország tanácsadó cég legfrissebb elemzése szerint.
Budapest az egyik leggazdagabb város Európában építészetileg, kulturálisan és gasztronómiailag. Ennek ellenére ötcsillagos szállodáinak átlagára az STR Global nemzetközi monitoring rendszer felmérése alapján a versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb.
A budapesti topszállodák nemzetközi vezetőinek körében elvégzett kutatás rámutat arra: miközben Prágában 123, Bécsben 148, Münchenben 185 euró volt 2013-ban az ötcsillagos szállodák átlagára, Budapesten átlagosan 99 euróért lehetett szobához jutni a legmagasabb kategóriájú hotelekben. Mindez a versenytársakénál alacsonyabb foglaltsági adatokkal is párosul.
A közlemény idézi Gál Pétert, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadóját, aki kiemelte: a turizmusban is beköszöntő globalizáció miatt Budapestnek, mint ötcsillagos célpontnak nemcsak Európában, hanem világviszonylatban is helyt kell állnia. A versenytárs városok igen jelentős összegeket költenek globális marketingre és infrastruktúrafejlesztésre is, Magyarországon - a korlátozottabb források miatt - inkább a megfelelő pozícionálással lehet előnyre szert szerezni.
A BDO által megkérdezett szakemberek szerint ahhoz, hogy Budapest - Bécshez és Prágához hasonlóan - a globális turizmus vezető célpontja legyen, fontos a főváros kényelmes, átszállás nélküli, és megfizethető elérhetősége. A Malév csődje után a Budapest Airport a kiesett légiforgalmi volumen azonnali pótlása érdekében kényszerűen a fapados légitársaságokat célozta meg, amelyek azonban főleg a 3-4-csillagos szállodákat és hosteleket előnyben részesítő vendégszegmenseket hoznak a fővárosba. Hiányoznak továbbá a Budapestet az Egyesült Államokkal, valamint a távol-keleti nagyvárosokkal összekötő közvetlen járatok.
A konferenciaszegmens fejlődéséhez fontos lenne egy több ezer fő befogadóképességű konferenciaközpont megépítése, amely évente számos nagy nemzetközi rendezvényt is Budapestre csábíthat. Megjegyzik: optimizmusra adhat okot a projekt megvalósításáról február végére várható hivatalos bejelentés. A
A szakemberek hangsúlyozzák, hogy a főváros erőssége az ötcsillagos szállodák földrajzi koncentrációja a belvárosban, amit a tervezett konferenciaközpont helyszínének kiválasztásakor érdemes figyelembe venni.
A megkérdezett szállodai szakemberek többsége szerint Budapestnek nincs egységes és hosszú távú turisztikai marketing tevékenysége és ezt végző szervezete sem. Jelenleg a Budapest népszerűsítésére fordított éves marketingkeret - ami a Magyar Turizmus Zrt. által a főváros promóciójára fordított tétel - mintegy 5 millió euró, míg Bécs esetében 14 millió euró, Prága külföldi marketingjére pedig évi 9 millió eurót költenek
Gál Péter elmondta: ha a külföldi vendégek 70-80 eurós áron tudnak foglalni szobát egy ötcsillagos nemzetközi szállodában, akkor a városra "olcsó utazási célpont"-ként fognak tekinteni. Mindaddig nem lesz elmozdulás ebből a pozícióból, amíg nincs egy kijelölt brand, amely a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésének irányát is meghatározza - fűzte hozzá.
Több területen történt előrelépés: Budapest egyre inkább trendi, kreatív, kulturális desztinációvá válik a megújuló belváros, a kulturális programok, a jelenleg is zajló gasztronómiai forradalom és a város éjszakai élete miatt. Ezt az imázst erősíti a tavaly őszre felújított Zeneakadémia újbóli megnyitása, és a nemrég megnyílt Il Bacio de Stile divatház is. Növeli a város ismertségét a városban forgatott hollywoodi produkciók egyre nagyobb száma is. Az épített környezetet tekintve Budapest különösen az V. kerületben megvalósuló projektek - így a Váci utca felújítása és megújulása, vagy a Belváros új főutcája projekt révén zárkózik fel Prágához.
A kutatásban jelentős pozitívumként értékelték azt is, hogy Budapest kiemelt állomása a dunai turisztikai hajózásnak. Az ötcsillagos szállodáknak jelenleg az egyik legfontosabb partnerei a Dunai nemzetközi hajótársaságok, amelyek a hajóút előtti és utáni vendégéjszakák révén jelentősen hozzájárulnak az ötcsillagos szállodák töltéséhez.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06