Prágát köti össze Athénnal
Megkezdte működését az EU hetes számú vasúti árufuvarozási folyosója
Megkezdte működését pénteken a MÁV irányításával az unió hetes számú vasúti árufuvarozási folyosója, az RFC7, amely Prágát köti össze Athénnal.
2013.11.08 13:20MTI
A MÁV mellett további nyolc európai vasúti cég is résztvesz a korridor üzemeltetésében, amely két útvonalon (Prága-Bécs/Pozsony-Budapest-Bukarest-Konstanca, illetve Budapest-Vidin-Szófia-Szaloniki-Athén) tíz várost köt össze.
Az érintett országos hatóságok együttműködésének köszönhetően a tranzit árufuvarozásban hét országon keresztül a korridor vonatok akadálymentesen tudnak közlekedni, a vasúttársaságok pedig egyablakos ügyintézési rendszerben tudnak kapcsolatot tartani egymással.
A korridor vonatok minden esetben elsőbbséget élveznek minden más tehervonattal szemben. Pál László, a MÁV pályaműködtetési és üzletfejlesztési általános vezérigazgató-helyettese az 5900 kilométer hosszú folyosót bemutató pénteki, budapesti sajtótájékoztatón azt mondta, szállítmányozási szempontból Közép-Európa kapcsolata a déli, tengeri kikötőkkel mindig is nagyon fontos volt, az unió koncepciója, amely az RFC7 létrehozását irányozta elő, felismerte ezt a fontos kapcsolatot.
Hozzátette: a legfontosabb feladatuk, hogy növeljék a vasúti teherszállítmányozás piaci részesedését. Az ötlet az uniótól származik, de a megvalósításban az érintett országok vasúti társaságai dolgoztak - tette hozzá.
Jean Nicolaus, a korridor alelnöke, a román vasúttársaság stratégiai és nemzetközi igazgatója azt hangsúlyozta, hogy az unió szándéka a korridor létrehozásával a hatékonyság növelése volt, amellyel reményeik szerint vonzóbbá tehetik a vasúti árufuvarozást.