HITA
Magyar élelmiszeripari sikerek a Gulfoodon
Tíz magyar vállalat mutatkozott be a Közel-Kelet vezető élelmiszeripari szakkiállításán, az idén 17. alkalommal - február 25-28. között - Dubajban megrendezett, Gulfoodon.
2013.03.01 13:45MTIA hírt pénteken közölte az MTI-vel a magyar megjelenést szervező Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a HITA.
A közlemény szerint a HITA által finanszírozott közösségi standon idén 8 magyar vállalat jelent meg önállóan, további 2 pedig termékmintákkal és marketinganyagokkal képviseltette magát.
A kiállítók a rendezvényt egyöntetűen kiemelkedően sikeresnek ítélték, szinte minden magyar kiállítónál nagy volt az érdeklődés. Úgy a közel-keleti kapcsolatokkal rendelkező exportőrök, mint a térség felé most nyitó középvállalkozások, vagy élelmiszeripari technológiatranszfert kínáló innovatív vállalkozások esetében.
A magyar standon a látogatók különböző sajtokat, mézeket, gabonaszeleteket és müzlit, diót, napraforgómagot, édességeket és gluténmentes diétás termékeket kóstolhattak, valamint fagyasztott gyümölcsöket, zöldségeket és készételeket előállító vállalatokkal és termékmintáikkal találkozhattak.
Közönségsikert aratott többek között: a Felföldi Édesipari Kft. ízesített szívószála, a Quick Milk, mely a tejfogyasztást teszi vonzóbbá a gyerekek számára. A fagyasztott termékeiről ismert Mirelite-Mirsa Zrt. vadasmártása a fagyasztott termék kategóriában "kiemelten ajánlott termék" minősítésben részesült. A Fitorex Kft. exportmenedzsere pedig arról számolt be, hogy a cégük által kifejlesztett, speciálisan csíráztatott, YASO márkanevű szójababból készített egészséges élelmiszerek iránt is nagy volt az érdeklődés.
A közlemény kitér rá: a HITA minden eszközével támogatja a keleti nyitást. Ez azonban a gyakorlatban csak a vállalati szféra aktív részvételével valósulhat meg. Az élelmiszeripari exportőrök különösen érdekeltek az új piacok kiépítésében. Jól mutatja ezt az érdekelt cégek részvétele a közel-keleti vonatkozású üzleti eseményeken, így a HITA által tavaly novemberben szervezett arab-magyar gazdasági fórumon, az októberi szaúd-arábiai üzleti úton, vagy a libanoni miniszterelnöki látogatáson.
Az idei dubaji Gulfoodot 113 ezer négyzetméteren, 110 ország több mint 4000 kiállítójának részvételével rendezték meg. Az esemény szakmai látogatóinak száma elérte a 70 ezret - tartalmazza a közlemény.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06