Aláírták a MÁV Cargo privatizációs szerződését
102,5 milliárd forint a MÁV Cargo részvényeiért
Aláírták a MÁV Cargo Zrt. privatizációs szerződését szerdán, Budapesten. Az osztrák Rail Cargo Ausztria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizet a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
2008.01.02 18:03MTIKamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke az aláírást követően újságíróknak elmondta: a tranzakciót az osztrák és a magyar versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia, ami 4-5 hónapot is igénybe vehet. Az aláírást követően Veres János pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy a MÁV Cargo privatizációs tranzakciója megerősíti Ausztria magyarországi befektetői pozícióját. Utalt arra, hogy Ausztria Németország és Hollandia után a harmadik legnagyobb befektető Magyarországon. A pénzügyminiszter szerint a MÁV Cargo értékesítésekor szakmai döntés született a globalizáció kihívására, a privatizációval Közép-Kelet-Európában olyan együttműködés jön létre, amely versenyképes lesz valamennyi versenytárssal szemben. Dióssy Gábor, a MÁV Cargo elnöke, a bíráló bizottság vezetője, kijelölt GKM-államtitkár úgy értékelte, hogy a privatizációval a kormányzat szándéka vált valóra, a magyar vasút fejlesztésében fontos lépést tettek. Olyan tulajdonosa lett a MÁV Cargónak, amely biztosítja a cég piaci fejlődését, így a régióban piacvezető szerepet tud betölteni. Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a MÁV vezetésének sikerült eredményesen lebonyolítania a MÁV Cargo privatizációs folyamatát, amely Magyarországon 2007-ben a legnagyobb értékesítési tranzakció volt, illetve Európában is a legnagyobb infrastruktúra-értékesítések között emlegetik. Gustav Poschalko, a Rail Cargo Ausztria AG igazgatóság tagja utalt arra, hogy a magyar és az osztrák vasút teherszállító vállalatai között eddig is jó szakmai együttműködés volt, és szerinte közösen elég erősek lesznek Közép- és Délkelet-Európában. Jelezte, hogy szükség lesz a MÁV Cargo vagonkapacitásának modernizációjára.
Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke újságíróknak elmondta, hogy három évig a MÁV Cargo nevet az új tulajdonos használhatja. A tervek szerint a több ütemben beérkező privatizációs bevételt a MÁV fejlesztésre, rossz hitelek kiváltására, illetve a működés finanszírozására fordítja. A MÁV Cargo 2007. évi gazdálkodására vonatkozó kérdésre válaszolva Kamarás Miklós közölte: az év végi szállítások ugyan még befolyásolják a várható eredményt, a tervek szerint azonban a MÁV Cargo 1 milliárd forint osztalékot fog fizetni a MÁV-nak a 2007. évi nyereségéből. A MÁV Zrt. 2007. május 29-én hirdetett nyilvános, kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo privatizációjára, amelyet a Rail Cargo Ausztria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyert meg 102,5 milliárd forintos vételi ajánlatával, 96,67 ponttal. A MÁV Cargo Zrt. 2006. januárban jött létre a MÁV árufuvarozási részlegéből mintegy 30 milliárd forint jegyzett tőkével. A cég az első évében, 2006-ban 93 milliárd forint árbevétel ért el, ami már 7,7 százalékkal meghaladta az egykori részleg bevételét. A társaság 2006-ban 9,3 milliárd árutonna-kilométert teljesített. A MÁV Cargo és a Rail Cargo Ausztria együtt 32 ezer tehervagonnal rendelkezik, a tervek szerint 2011-re 5 ezer új tehervagonjuk lesz. Az aláírás kapcsán kiadott közös közlemény szerint a Rail Cargo Austria figyelmet fordít a teljes szállítás fejlesztésére, ezért komplett logisztikai megoldások kínálatával bővíti szolgáltatásait Délkelet-Európa felé. Tájékoztatásuk szerint a Rail Cargo Austria AG illetve a MÁV Cargo Zrt. együttesét a német, illetve a francia vasutak után a harmadik legnagyobbként tartják számon Európában.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06