Pocak győzött

Nielsen: bővült a tejtermékek belföldi kereslete

Bővült a tejtermékek belföldi kereslete az idén az első nyolc hónapban. A Nielsen által mért tizennégy féle kategória bolti forgalmának értéke 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

2012.10.28 09:05MTI

A tejtermékek belföldi forgalmában a mennyiséget tekintve 3 százalékos volt a növekedés a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe szerint, értékben a forgalom elérte a 185 milliárd forintot.

A cég által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca Magyarországon mintegy 280 milliárd forint, a legjelentősebb kategóriák a sajt, a tejföl, a túró, a kefir, a natúr joghurt, a tejszín és a vaj.

A Nielsen adatai szerint sajt kiskereskedelmi forgalma január-augusztusban meghaladta a 55 milliárd forintot, ez értékben 4, mennyiségben 3 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

A gyümölcsjoghurtnál 25 milliárd forintot meghaladó forgalmat regisztrált a Nielsen, ez értéket tekintve 7 százalékos növekedés, mennyiségben viszont 1 százalékos csökkenés nyolchónapos összevetésben.

A tejföl nyolchavi piaca 23 milliárd forint volt, a forgalom értékben 7, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett.

Az évi közel 6 milliárd forintos piaccal rendelkező vajforgalom értékben 11, mennyiségben 10 százalékos növekedést jelez.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.