Távoznak posztjukról az igazgatók
Három vezértől válik meg a MÁV
Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató döntése szerint távozik posztjáról a MÁV-Start, a MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet vezérigazgatója.
2011.11.04 16:59MTINovember 7-től Kővári Zsolt lesz a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, ugyanettől az időponttól Rácz Imre látja el a MÁV-Trakció vezérigazgatói teendőit, december elsejétől pedig Csépke András tölti be a MÁV-Gépészet vezérigazgatói posztját.
A közlemény szerint Kővári Zsolt feladata a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójaként az egységes személyszállítási értéklánc lehetséges folyamatainak, alternatíváinak kidolgozása lesz 2011 végéig, majd az ehhez kapcsolódó döntéseket követően a legkedvezőbb megoldás megvalósítása.
A személyszállítási értéklánc folyamatainak racionalizálásával az elnök-vezérigazgató célja, hogy évente legalább 3 milliárd forint megtakarítása legyen elérhető - áll a közleményben.
A közlemény szerint a döntések célja a szolgáltatási színvonal és a költséghatékonyság növelése, valamint felkészülés a közlekedési holding keretében betöltendő feladatokra.
A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint Szarvas Ferenc elismerve a MÁV-Start, a MÁV-Trakció, és a MÁV-Gépészet jelenlegi vezérigazgatóinak teljesítményét, új megbízásokat ajánlott fel számukra.
A felajánlott feladatkört Monszpart Zsolt, a MÁV-Start vezérigazgatója nem fogadta el.
Márkus Imre, a MÁV-Trakció jelenlegi vezérigazgatója várhatóan Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgatói kabinetjének tanácsadójaként, Zaránd György, a MÁV-Gépészet vezérigazgatója pedig a tárgyalások eredményétől függően a MÁV-Start Zrt.-ben folytatja majd szakmai pályafutását - olvasható a közleményben.
Az elnök-vezérigazgató döntése nyomán Koncz Zoltán, a MÁV Zrt. Beruházási és Szolgáltató Egység jelenlegi igazgatója, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyetteseként dolgozik tovább 2011. november 7-től. Fő feladata a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág működési folyamatainak már megkezdett optimalizálása, egyúttal a szükséges szervezeti változtatásra korábban indított projektek vezetése, tekintettel a tervezett közösségi közlekedési holding és a független pályavasút várható feladataira.
A közlemény idézi Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgatót, aki hangsúlyozta: "a meglévő tartalékok lehető legteljesebb kiaknázása szükséges a szolgáltatási színvonal növeléséhez és a költséghatékonyság egyidejű erősítéséhez. Ezért kezdeményeztem, hogy egységes személyszállítási értéklánc jöjjön létre".
A MÁV emlékeztet: tekintettel a közösségi közlekedési holding tervezett megalakítására, a MÁV Zrt. igazgatósága az elmúlt hetekben úgy döntött, hogy a MÁV-Start Zrt. számára részleges tulajdonosi joggyakorlást tesz lehetővé a MÁV-Trakció Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. illetve a MÁV-Vagon Kft. felett.
Döntés született arról is, hogy a MÁV csoportnál 2011 végéig egyes területeken el kell végezni a működési és technológiai folyamatok racionalizálását és felülvizsgálatát, köztük a belső elszámolási árakat és díjakat, a személyszállításhoz kapcsolódó vontatási és gépészeti szolgáltatások költségeit, a járműpark kihasználtságát növelni kell, valamint ki kell alakítani egy egységes jármű- és személyzet menedzsment koncepciót.