Lezajlott a 61. Vasutasnap
Fenntartható fejlesztés a MÁV-nál?
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára a 61. Vasutasnapon hangsúlyozta: az európai uniós és a hazai állami forrásoknak köszönhetően eljött a fenntartható fejlődés időszaka a vasút számára is.
2011.07.08 18:07MTIAz államtitkár kijelentette: fő cél, hogy a magyar vasút szervesen illeszkedjen az európai vasúthálózathoz, a MÁV megerősödjön, versenyképessé váljon, a vasutas szakma visszanyerje rangját.
Köszöntő beszédében Fónagy János emlékeztetett: a vasút másfél évszázadon át a magyar gazdaság meghatározó tényezője, a gazdasági növekedés egyik alapja volt.
A MÁV-csoport központi vasutasnapi ünnepségén Fónagy János szólt arról, hogy a MÁV egyrészt a gazdaság számára kitüntetett stratégiai jelentőségű vállalat, emellett fontos a magyar vasút társadalmi súlya, és kultúraközvetítő szerepe is.
Az államtitkár a vasutasközösség munkáját méltatva rámutatott, hogy a magyar vasút hatása a vidék fejlődésére, a modernizációra több szinten is jelentkezik.
A 61. Vasutas Napon 213 új, a MÁV Baross Gábor Oktatási Központjában végzett vasúti tisztet avattak, és 324 vasutasnak átadták miniszteri és a vállalati kitüntetéseket.
A MÁV Zrt. elismerte a vasút tevékenységét segítő partnerek munkáját is, a kitüntetettek között az MTI gazdasági szerkesztősége "Sajtódíj a vasútért" elismerésben részesült.
A tisztavatásról kiadott MÁV Zrt. közlemény szerint a délelőtti rendezvényen köszöntötte a vasutasokat Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter és Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is.
A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter a tisztavatás alkalmával elmondta, hogy végre kell hajtani az ország átszervezését.
A Széll Kálmán Terv átfogó terv, elemei egymásba kapcsolódnak az adórendszertől a nyugdíjreformig. Fajsúlyos elemként jeleníti meg a közösségi közlekedés teljes megújítását, amelynek értelemszerű kiindulópontja a MÁV adósságrendezése.
A miniszter kifejtette továbbá, hogy a kormány vállalja az elmúlt években felhalmozódott, a MÁV-ot gúzsba kötő adósság rendezését. A törlesztési és kamatterhek mérséklése nyithat teret a tarifa és kedvezményrendszer versenyképessé tételéhez - írja közleményében a MÁV Zrt.