Transzamerikai út
Hamarosan útja végére ér a Solar Impulse
A hétvégén befejezi transzamerikai útját a világ első, kizárólag napenergiával működő kísérleti repülőgépe, a Solar Impulse. Az út utolsó, ötödik szakaszát Washington és New York között teszi meg.
2013.07.04 18:47MTI
A Solar Impulse helyi idő szerint szombat reggel száll fel Washingtonból és éjfél körül érkezik a végállomásra, a New York-i John F. Kennedy Nemzetközi Repülőtérre.
Közben szép csendesen átrepül a Szabadságszobor felett is. A napelemes repülőgép nyugatról keletre tartva szeli át az észak-amerikai kontinenst. Május 3-án indult San Franciscóból Phoenixbe, majd tíz nappal később az arizonai fővárosból Dallasba repült.
A texasi városból St. Louis volt az úti cél, és június közepén Cincinnatiból indult az amerikai fővárosba. A Solar Impulse technikailag képes lenne leszállás nélkül is megtenni az 5000 kilométeres távolságot, de 70 kilométeres átlagos óránkénti sebességgel több napra lenne szüksége, és mivel csak egy pilóta vezetheti, biztonsági okokból öt szakaszban teszi meg az utat.
Transzamerikai útjának végcélja a New York-i John F. Kennedy Nemzetközi Repülőtér, addig Washingtonban népszerűsíti a fejlesztő csoport a napenergia felhasználását. Bertrand Piccard pilóta és társa, André Borschberg, valamint a fejlesztő csapat tizenegy éve dolgozik a napelemesrepülőgép-programon.
A Schindler svájci liftgyár mérnöki és a Solvay belga vegyipari konszern kutatási segítségével készült Solar Impulse súlya 1600 kilogramm, szárnyfesztávolsága 63 méter, és 11 ezer 628 napelemcella gyűjti az "üzemanyagot". A legnagyobb magasasság, amelyen képes repülni, 8500 méter. E repülőgép alapján akarják elkészíteni azt a napelemes repülőt, amellyel a projekt alapítói, Bertrand Piccard és André Boschberg 2015-ben körbe akarják repülni a Földet.
A napenergián kívül semmilyen más energiaforrást nem használó légi jármű elsőként 2009-ben emelkedett a magasba, 2010-ben tett meg első ízben, megszakítás nélkül egy 26 órás utat, bizonyítva, hogy képes elég energiát gyűjteni az éjszakai repüléshez is. 2011-ben Belgium és Franciaország között megtette az első nemzetközi utat, tavaly pedig első "transzkontinentális" útját is úgy, hogy Madridból a marokkói Rabatba repült.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06