Legtöbben csak alkalmanként isszák
A pálinka örök: a lakosság 45 százaléka fogyasztja
A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek a párlat elfogyasztására - derül ki az NRC Piackutató legújabb kutatásából, amelyet a magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett.
2008.06.19 15:22ma.huA 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként. Különleges gyümölcsös aromája mellett többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására.
A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen.
Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett. Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum. Legyünk büszkék rá!