A tizenegyedik helyet gyűjtötték be
Az akadályok nem győzték le az Oxxo Racing csapatát
A szokásosnál nehezebben jutott el a Kamion Európa-bajnokság harmadik versenyhétvégéjére az Oxxo Racing csapata, de ez nem akadályozta meg a szentendrei alakulatot abban, hogy ismét hozza jó formáját, és egy 11. helyezést gyűjtsön be.
2008.06.09 16:42Flex Dakar Team
A szokásosnál nehezebben jutott el a Kamion Európa-bajnokság harmadik versenyhétvégéjére az Oxxo Racing csapata, de ez nem akadályozta meg a szentendrei alakulatot abban, hogy ismét hozza jó formáját, és egy 11. helyezést gyűjtsön be.
A három csoportban Albacetébe induló team szállítókamionja a dekorációs munkálatok elhúzódása miatt ezúttal csak később tudott elindulni, de a csapatot a helyszínen mozgató és ellátó lakóautó sem volt képes időben megjelenni Spanyolországban: a sofőr technikai problémával szembesült a francia Riviérán, így egy napot Monacóban volt kénytelen rostokolni...
Így történt, hogy senki nem várta a fiúkat a repülőtéren, pedig ők is több órát csúsztak, ugyanis lekésték a müncheni csatlakozásukat.
A Madridtól északra, nagyjából 300 kilométerre fekvő pályára végül csak az MAN Motorsport segítségével juthatott el az Oxxo Racing magja, de hogy örömük ne legyen felhőtlen, a csomagjaik nélkül, azok ugyanis elvesztek.

A logisztikai problémák végül péntekre szerencsésen rendeződtek, így a sátorállítás már jó hangulatban telt. Mi több, Jobbágy Ákos este még egy házi pályaversenyre is kihívta Szobi Balázst, melynek a távja az Albacete-i ring volt: a csapatvezetőnek két kört kellett megtenni rajta kerékpárral, a pilótának pedig egyet futva.
A küzdelem olyan izgalmasnak tűnt, hogy a versenyzőhöz csatlakozott a team fotósa, Richard Kienberger, és az MAN egyik igazgatója, Arthur Klein is, ám az "erősítés" ellenére is a bicikli nyerte a csatát - igaz csak 4 másodperc különbséggel. Szombaton reggel aztán komolyabb próbatétel következett.
A fekete MAN-re egy újabb ismeretlen aszfaltcsík várt, és Szobi Balázsnak szembesülnie kellett azzal, hogy ez komoly hátrányt jelent a gyakran évtizedes rutinnal rendelkező pilótákkal szemben.
A két délelőtti szabadedzésen és az időmérőn a mezőny legifjabb csapata így csak 16. lett, de a helyezést a kvalifikációs futamon 14.-re, a kupaversenyen pedig 11.-re javította a magyar alakulat, pedig a spanyol bajnoki erőpróbaként is funkcionáló versenyen rengeteg helyi induló volt.
Technikai problémája is támadt a magyaroknak: az utolsó erőpróbán több kipufogótömítés is tönkrement, de szerencsére ez sem vetette vissza az Oxxo Racing legénységét.

„Hiába tudom fejben pontosan, hogyan kell a kanyarodnom, mikor kell gyorsítanom és lassítanom, néhány percnyi edzés kevés a pálya megismeréséhez. Az viszont vigasztalhat bennünket, hogy a pontszerző 10. helytől mindössze körönként 1 másodpercre jártunk, és ez a különbség szívós munkával ledolgozható. Egy biztos: minél többet vezetem az autót, annál több finom tulajdonságát derítem fel, és ezek megismerése mindenképpen a hasznunkra lesz.” – mondta a pilóta.
Jobbágy Ákos elégedett volt az istálló eredményével. „Már látható, hogy a 10-15. pozíció között van a helyünk, és ezt a szintet tudjuk hozni. Ma mindössze egy olyan autó előzött meg bennünket, amely hozzánk hasonlóan még a régi motorral küzd a 2008-as, 1000 Nm nyomatékkal többet produkáló fejlesztésűekkel szemben. Ráadásul Albacete vonalvezetése és a magas hőmérséklet is nekik kedvez. De holnap megpróbálunk kifogni rajtuk, az időmérőn új taktikát alkalmazunk, csak néhány kört akarunk teljesíteni, így talán előbbre léphetünk.”
A csapat harmadik hétvégéjén egyébként új segítő csatlakozott az istállóhoz: a Suzuki Kupában jeleskedő, és a team támogatójaként is ismert Bobják László mostantól Éder Attila mellett maga segít elvezetni a szállítókamiont a versenyhelyszínekre, de minden egyéb feladatból is lelkesen kiveszi a részét.
Az ő közreműködése sem lett volna elegendő azonban mindenhez: a súlyos balesetek miatt az FIA által a harmadik versenyhétvégétől kötelezővé tett plusz bukócsöveket kizárólag Ulár Csaba tudta úgy, és olyan gyorsan beépíteni az MAN fülkéjébe, ahogyan azt az új szabályok megkövetelték.