Új versenyformátum

Több versenyzővel rajtol a Red Bull Air Race

A Red Bull Air Race Világbajnokság új lebonyolítási rendszerrel rukkol elő az idei szezonra, amely egyrészről tökéletesíti a pontozási rendszert, másrészről lehetővé teszi a verseny történetének legnagyobb mezőnybővítését.

2009.02.03 12:41ma.hu

Az új rendszer értelmében a versenyek egy kvalifikációs nappal indulnak, ahol a pilóták a 10 leggyorsabb időért szállnak harcba. A selejtező első tíz helyezettje automatikusan tagja lesz a döntőbe jutott top 12 mezőnyének. Újdonság továbbá, hogy az Air Race története során először jutalmazzák a kvalifikáció során legjobb időt repülő pilótát, aki 1 bajnoki ponttal gazdagodik majd.

A versenynap egy ún. ’Wild Card’ futammal kezdődik, ahol a selejtezők során az öt legrosszabb időt repülő pilóta kap egy újabb lehetőséget, hogy megszerezze a top 12 két kiadó helyét. A szűkített mezőny nyolc leggyorsabb pilótája léphet tovább ezután a Szuper Nyolcakba, és közülük is a 4 leggyorsabb lehet tagja a négyes döntő mezőnyének, ahol is a legjobb időt repülő versenyző állhat majd a dobogó tetejére.

Az ötödik bajnoki szezonjába lépő versenysorozat szervezői ezen felül úgy döntöttek, hogy módosítanak a pontozási rendszeren is. Az új versenyformátum legfőbb célja - amellett, hogy a közönség és a TV-nézők számára követhetőbbé tegye a versenyt - hogy kicsit leegyszerűsítse és mindenekfelett még izgalmasabbá tegye a küzdelmeket.

„Az új formátum újabb hatalmas előrelépés a Red Bull Air Race Világbajnokság történetében”
- mondta Heinz Moeller, a Red Bull Air Race repülési igazgatója. „A változtatások garantálják majd a kiélezett versenyt és inkább a technikai tudást helyezik előtérbe, hiszen a pilóták rögtön egymást követően szállnak repülőre a legjobb időért.”

A verseny győztese 12 bajnoki ponttal gazdagodik, míg a második helyezett 10, a harmadik pedig 9 pontot zsebelhet be. A pontozás ebben a csökkenő rendszerben halad végig a helyezetteken, egészen a 11. helyezettig, aki 1 pontot kap. Újdonság idén, hogy a selejtező futam győztesét is további egy bajnoki ponttal jutalmazzák, ami az élen állók számára minden bizonnyal még kiélezettebbé teszi majd a selejtezők küzdelmeit. Abban az esetben például, ha a verseny győztese nyeri a selejtezőt is, úgy összesen 13 pontot gyűjthet egy verseny során.

„Nagyon örülök a változtatásoknak” - nyilatkozta a brit Nigel Lamb. „Így, hogy minden futamban legalább négy pilóta van versenyben, a végső sorrend csak akkor alakul ki, amikor az utolsó futam utolsó pilótája is befejezte a repülést. Az eddigi futamrend különféle stratégiákra adott lehetőséget, míg a módosításokat követően csak egy, nagyon egyszerű alkalmazható stratégia maradt… ‘Mindent bele!’. Biztos vagyok benne, hogy így nemcsak követhetőbbé, de minden bizonnyal lebilincselőbbé is válik a verseny."

A másik jelentős változás a pontozással függ össze. A helytelen repülésért kiszabott büntetés az eddigi három helyett két másodpercre csökkent, míg a pilonok érintéséért eddig járó 10 másodperc helyett most már csak 6 másodperc büntetéssel sújtják a pilótákat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.