Miskolc rali

Kővárynak szokni kell a fénysebességet

Célba ért a Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs páros a Miskolc ralin, a hazai bajnokság második futamán. A Renault Clio R3-at nem egészen trabantos virtussal hajtották.

2008.05.06 07:03ma.hu

Teljesítette a Kőváry Barna – Szentiványi Szabolcs duó a 15. Szemerey Transport Miskolc Rally-t a Renault Clio R3-mal. Az Eger ralin történt kiesés után, most elsődleges feladatuk volt, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsenek a versenyautóval. Ez sikerült is, végül a negyedik helyen zártak az A7-es kategóriában, ahová 12-en neveztek. 

"Nagyon fárasztó verseny volt. Konkrétan úgy érzem magam, mint akin átgyalogolt egy egész hadsereg, Szabi nem különben. Egyet javítottam tavalyhoz képest, így már csak három Miskolc ralin kell részt vennem ahhoz, hogy megnyerjem" - mondta Kőváry Barna a futamról. 

A szerviz csapat viszont szerencsére nem gyűjtött túl sok információt a Renault Clióról, az végig kitűnően üzemelt, semmi baja nem volt. A srácoknak csak le kellett törölgetni a port és már mehetett is újra versenyezni. Amit ígért a gyár, hogy ez egy megbízható konstrukció, az kezd beigazolódni. 

Barna viszont továbbra sem elégedett a teljesítményével: "Le vagyunk maradva az autó tudásához képest. Ha azt mondom, hogy Egerben 30 százalékot autóztunk ki a Clio R3 tudásából, akkor most talán 35-öt. Ahol sok néző volt, ott hoztuk a trabantos virtust, rendre meghúztam a kézi féket, de nem ott veszítjük a legtöbb időt. A féktávokkal van a probléma, még nem hisszük el, amit az autó tud. Mintha egy a betonba épített elektromágnest kapcsolnék be, ami lehúzza a földre és megfogja, úgy lassul" – értékelt Barna, majd hozzátette: "Jó lett volna az új, hosszabb váltónk a versenyre, de az előnyeit egyelőre nem tudtuk kiautózni. A vizes részeken nem mertünk hatodikban padlógázzal menni, míg a visszafordítókban időt veszítettünk a hosszabb áttétel miatt. De nem tartunk ott, hogy ezen múlott volna az eredményünk. A hosszú áttétel miatt 180 feletti végsebességre képes a Clio, ami az erdőben olyan, mint a Csillagok háborújában, amikor fénysebességre kapcsolnak. Ezt a tempót még szoknom kell." 

Bár Barna lassúnak érezte magát, volt olyan szakasz, amit a kategóriában a leggyorsabbként teljesített. Elsősorban nedves körülmények között tudott az A7-es mezőny elejéhez közeli időket autózni, pedig vasárnap száraz pályára való gumikkal teljesítette az esőtől vizes szakaszokat, ami nem éppen ideális. "A nehézségek ellenére nagyon élveztük a versenyt, fantasztikus a Clióval autózni. Csak egyszer hibáztunk, akkor megforogtunk, de azt hiszem, ennyi belefér. Szabi is jól diktált, remekül tudunk együtt dolgozni, már nagyon jó a ritmus, de át kell alakítanunk a pályák feldolgozását a jövőben. 

Sokkal gyorsabbak vagyunk, így változtatnunk kell a kanyarerősségek megítélésén. Boldogok vagyunk, hogy célba értünk, sokat fejlődtünk, és nagyon várjuk már a szombathelyi murvás versenyt. A laza talaj sokkal megengedőbb, arra számítok, ott közelebb tudunk kerülni a kategória elejéhez
" - zárta gondolatait Barna.

A csapat külön gratulál a Német László - Szegő János zsigulis párosnak, akik az abszolút értékelésben a 32. helyen végeztek, fantasztikus eredmény.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.