A márkák már előálltak az őszi-téli kollekcióval
Minőség, vidám minták: Firenze lett a gyermekdivat fővárosa
Firenze a gyermekdivat fővárosává vált három napra: az olasz városban rendezték meg ugyanis a 72. Pitti Imagine Bimbót, az egyik legrangosabb nemzetközi gyermekdivat kiállítást és vásárt, amelyen minden korábbinál több márka mutatta be a 2011-2012-es őszi-téli kollekcióját.
2011.02.22 13:20MTI - Fotó: dodipetto.huA legtöbben ilyenkor már alig várjuk, hogy tavasz legyen, és berzenkedünk attól, hogy csak kicsit is eszünkbe jusson az év vége - hol van az még? -, pláne a tél.
Vannak azonban olyan szakmák, amelyek előre járnak az időben, például a ruhatervezők és gyártók.
Bármilyen furcsa, a gyermekruhákat árusító kereskedők sem feltétlenül azzal foglalkoznak, hogy mit tesznek tavasszal és nyáron a polcra - hiszen azt már egy évvel ezelőtt eldöntötték -, hanem a 2011/2012-es téli kollekcióból válogatják ki és rendelik meg az árukészletet.

Ehhez a firenzei kiállítás kitűnő helyszínt biztosított számukra. Garantálta egyben a bőséges választékot is: a világ minden tájáról érkeztek gyermekruha-forgalmazók és -készítők.
Például Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Spanyolországból, Oroszországból, Japánból, Angliából, Hollandiából és az Egyesült Államokból, számuk meghaladta az ötszázat.
Az érdeklődés sem volt csekély, a sajtóhírek szerint 8300 vásárló érkezett a rendezvényre, a látogatók száma elérte a tízezret. A kiállításnak otthont adó Fortessa da Basso, egy XVI. századi erőd - ma rendezvényközpontként funkcionáló épületegyüttes - azonban valósággal elnyelte a rengeteg érdeklődőt. Nem volt zavaróan sok ember egyik kiállítónál sem, kényelmesen lehetett sétálni, nézelődni, beszélgetni.
És hogy mi lesz az idei őszi-téli divat?
A kérdés egyszerű, a válasz sokféle. Az olasz luxusdivat tervezője, Laura Biagiotti és lánya, Lavinia Biagiotti például egészen extrém, ugyanakkor kedves, szerethető és a szülők körében jól ismert mintát jelenített meg kollekcióján: a 70-es években vetített Barbapapa című rajzfilm szereplői köszönnek vissza a ruhákról.
A fehér, piros és fekete színű pólók, miniruhák, pulóverek, kabátok felidézik a rajzfilm játékos világát, a virágokat, a szíveket és az ábécé betűit. A kardigánok kasmírból készültek, a pulóverek zseníliából, a szoknyákhoz ballont használtak, amelyhez színes tapadós nadrág és lakkcipő illik, némi flitterrel feldobva.
Patrizia Pepe nevű firenzei divatház innovatív és elegáns bébiruhákat mutatott be meleg, puha, praktikus anyagokat felhasználva. A szürke végtelennek tűnő árnyalatait rózsaszín és fehér mintákkal kombinálta, ami finom romantikát kölcsönöz a ruháknak.
"A natúr kollekciót a szőttesek inspirálták" - tette közzé a divatház sajtóanyagában. A semleges színeket pirossal variálták, amitől sportos, mégis mutatós lett a termék. A pasztell színű kötöttáruk, gyapjúkabátok még inkább kiemelik a ruhák mintáit.
A komplett babakelengye részét képezik a takarók és sapkák, amelyek mind biopamutból - szigorú előírások szerint termesztett biogyapotból (angolul: organic cotton) - készültek.
Ilyen termékek már Magyarországon is kaphatók, érdemes a címkéket figyelnie annak, aki jó minőségű pamutruhát szeretne vásárolni.

A divatot a kereskedők diktálják
Igazán eredeti ötlettel rukkolt elő egy olasz cég, amely csokorba kötötte a babaruhákat, azaz a pólót, két bodyt, sapkát, előkét és két pár zoknit úgy hajtogatott össze, mintha az egy rózsa volna. Ezt műlevelekkel díszítette, és a végeredmény egy mutatós bokréta lett.
Ajándék a mamának és hordható ruha a babának. (A végeredmény honlapjukon - www.babybouquet.it - tekinthető meg.) A kiállításon magas minőségű termékeket vonultattak fel látványos, szórakoztató formában.
Az egyik cég például egy termet töltött meg drótra ültetett csipogó műmadárkákkal, amelyeket megkerülve lehetett csak megnézni az őszi-téli kollekciót.
Az olasz Ferrari Mariella gyermekruháira fekete Ferrari hívta fel a figyelmet. Volt, aki a kis pólókat, nadrágokat, szoknyákat átalakított kerékpárra akasztotta fel.
A Magyarországon is ismert Dodipetto gyermekruha márka hatalmas átlátszó gömbben állította ki téli kollekciójának töredékét, inkább a látványosságra törekedve, mintsem arra, hogy hatalmas termékkörét megcsillogtassa...

Az említett gyermekruha márkák ára olyan, mint a minősége: magas. A magyar átlagkeresetet tekintve szinte elérhetetlen. Ez az óriási kínálat nem is látható még Magyarországon, de egy-két márka már itt van.
A magyarországi forgalmazók próbálják megszerezni, de még inkább megtartani vásárlóikat, ami nagyon nehéz feladat, mert hiába a szép ruha, ha nincs rá pénz. Dolgozni kell még azon is, hogy kialakuljon a gyermekruháknál is a márkahűség.
Hiszen míg a felnőttek megveszik maguknak a jó minőségű, felső kategóriás termékeket, addig a gyermekeknek gyakrabban választanak olcsó nadrágot és pólót a turkálóban vagy használtruha kereskedésben, és nem is tudják, hogy milyen márkák kínálnak kényelmes, hordható, praktikus viseletet a kicsiknek.
Az új ruha mellett szól, hogy a gyártó garanciát vállal termékéért. Ilyen például a Kanz német gyermekruha márka, amely Magyarországon is kapható. Téli termékkínálata pedig tükrözi a nemzetközi divatot.
A téli kollekciójában például megtalálhatók az állatfigurás - ló, cica, pingvin, jegesmedve - nyomott minták a bodykon, pulóvereken, pizsamákon, amelyek a firenzei kiállításon is szerepeltek.
A divatot a kereskedők diktálják, elsődlegesen ők döntik el, hogy a széles választékból melyiket fogják vásárlóiknak kínálni. Hajrá Barbapapa!
Kapcsolódó írások:
- Képek: Már az őszre készülnek New Yorkban
- Tollakkal és fodrokkal köszönt ránk a tavasz
- A legújabb trendeket vonultatták fel a Párizsi Divathéten
- Őrült divat Japánban: terjednek a világító fogak!
- Adriana Lima egy szál bugyiban mutatja be az idei fehérnemű divatot
- Fotók: Top 10 - íme Hollywood legjobban öltözött gyerekei!