Alakíts ki egyei stílust!
Az angol turitól a belvárosi szalonig
Minden nő arra törekszik, hogy a munkája során viselt darabjait ne áldozza fel az uniformizálódás oltárán és egyedi, viselhető stílust alakítson ki.
2010.09.15 18:00medipress.huAz, hogy ki, honnan ölti magára a napi viseletet, jórészt a pénztárca vastagságán múlik, de a pénz önmagában nem garancia arra, hogy jó ízléssel, elegáns darabokat választunk. 10.000 Ft-tól akár fél millióig is terjedhet a magunkra öltött textilek és kiegészítők értéke.
Az anyagiak mellett kreativitásunkon, bátorságunkon és státusszimbólumok iránti vágyunkon is múlik, mennyi pénzből öltözködünk. Divat manapság modern nyavalyának nyilvánítani a divatmániát.
Amikor a divat haragosai elvitatják a trendeket, nem veszik számításba, hogy minden idők legértékesebb kordokumentumával vitatkoznak, hiszen a divat nem más, mint a kultúra bármely más megnyilvánulása.
És bár nem ennek tudatában válogatunk a vállfára lógatott holmik közt, akik egzisztenciálisan is megtehetik, igyekeznek egyedi tervezésű, minőségi alapanyagokból készült ruhákat választani.
Sokaknak alternatív megoldásként maradnak a piacból egyre nagyobbat harapó turkálók.

Az elmúlt években a ruhaipar legvirágzóbb ága kétségtelenül a second-hand kultúra lett. A turkálókban új vásárlói rétegek jelentek meg: sokan kényszerből válogatnak az olcsónak számító darabok között, mások élvezettel vadásszák az olcsón hozzáférhető egyedi darabokat.
Hiszen egy vérbeli kincsvadász tudja, a turizással nem csak pénzt spórolhat, de jó minőségű és sokszor egyedülálló holmik birtokába kerülhet. Gyakori, hogy ismert színésznők, műsorvezetők is betérnek egy-egy jó nevű second-handekbe vásárolni.
Sokan presztízs kérdést csinálnak abból, hogy egy jó minőségű ruhákkal kereskedő angol turkálóban akár 10.000 Ft-ból felöltözhetünk tetőtől talpig. A leginkább plázákban üzlethelyiséget bérlő, kedvelt, Európában is jelenlévő ruházati üzletláncok hangzatos akciókkal csábítják a vásárlókat a fogyasztás templomaiba.
A tömegcikkek között mindenki megtalálja a kedvére valót és bár a halmokban álló darabok és konfekciók nem túl egyediek, ezek az üzletek akkora áruválasztékkal rendelkeznek, hogy a kiegészítőkkel kombinált variációk száma a végtelenhez közelít.
Ha ügyesen ellavírozunk az polcok és az akciók között és elegendő időt szánunk a számtalan üzlet végigböngészésére, akkor kiegészítőkkel együtt akár 25.000 forintból csinos, más darabokkal is variálható nyári szerelést ölthetünk magunkra.

Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy neves magyar vagy külföldi divattervezők, borsos áru, ám kétségtelenül egyedi darabjait vásárolják meg. Egy hazai tervező szalonjából származó presztízs értékkel bíró kollekció több százezer forintba is kerülhet.
Tóth Bori divattervező hangsúlyozta, nekik nem jelentenek konkurenciát sem a turkálók, sem a divatot követő, olcsóbb árfekvésű butikok.
„Minél feljebb megyünk a vagyon alapú társadalmi ranglétrán, annál szűkebb körbe érkezünk. Aki ide tartozik tudja, nem viselhet akármit, ami megtetszik. Egy neves tervező ruhadarabja, funkcióját tekintve, státuszszimbólumként is funkciónál. A státuszszimbólumok pedig tudatos választás eredményei. Nem jellemzően az egyéni ízlés mutatkozik meg e tárgyak által, sokkal inkább mutatják annak a közösségnek az értékrendjét, ahová viselője tartozik, vagy tartozni akar. Egy Dior nagyestélyi, egy Vertu mobiltelefon vagy egy Cartier töltőtoll mindenhol ugyanazt jelenti a világon: gazdagság, választékosság, elegancia.” – mondja a tervező.
Azt, hogy mi az elegancia és melyek a stílusjegyei valójában nagyon nehéz megmondani. Egy biztos, a magyar piacon mindenki megtalálhatja, ízlésének, stílusának és nem utolsó sorban pénztárcájának megfelelő darabokat.