Jövőre kerülnek forgalomba
Biológiailag lebomlik az új Puma-kollekció
Biológiailag lebomló cipőket és ruhákat felvonultató új kollekcióval készül a német Puma sportmárka, amely a környezetvédelem éllovasaként igyekszik beérni a legfőbb vetélytársnak számító Nike-t és Adidas-t.
2012.10.10 11:44MTIA cég, amelyet az ENSZ-jelentések igazi élenjáróként üdvözölnek a vállalatok körében a természeti károk korlátozására irányuló erőfeszítések terén, azt is közölte, hogy a jövőben még kiterjedtebben veszi számba az általa okozott légszennyezettség, az üvegházhatású gázok kibocsátása, valamint a föld- és vízhasználat környezeti költségeit.
"Úgy döntöttünk, hogy számunkra a fenntarthatóság az elsődleges irányvonal" - mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban Franz Koch, a vállalat elnöke, arra a kérdésre, hogy az újítás vajon fellendíti-e a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas mögött jelenleg harmadikként álló vállalat eladásait. "Szeretnénk hozzájárulni egy jobb világhoz, ugyanakkor némi versenyelőnyre is igyekszünk szert tenni" - adott hangot az elnök azon reményének, hogy a fogyasztókat vonzani fogják a környezetbarát termékek.
A 2013-ban forgalomba kerülő új kollekcióban biológiailag lebomló sportcipők, trikók, újrahasznosított műanyagból készült melegítőfelsők és hátizsákok sorakoznak, amelyeket szolgálati idejük lejártával vissza lehet vinni az üzletekbe, feldolgozásra. A cipők talpa biológiailag lebomló műanyagból készül, míg a felsőrészük organikus pamutból és lenvászonból. Miután a visszavitt ruhadarabokkal végzett az aprítógép, hat-kilenc hónap múlva komposzt válik belőlük.
Koch nem kívánt becslésekbe bocsátkozni a 22 darabos kollekció eladási adatait illetően. Ugyanakkor elmondta, hogy a "biológiailag lebomló" jelző korántsem jelenti azt, hogy a termékek nem tartósak. "Nem lehet csak úgy eldobni őket otthon a kertben, ásva egy lyukat annak reményében, hogy idővel fa fog kinőni a helyén" - hangsúlyozta az elnök.
A vállalat ezentúl az egyes termékek számokban mérhető környezeti hatását is fel fogja tüntetni, tekintettel egy tavalyi tanulmányra, amelynek becslései szerint a cég 145 millió eurós kárt okozott a környezetnek 2010-ben. A számadatok célja, hogy tudatosabbá tegyük a fogyasztókat a választásaik környezeti hatásait illetően, és elirányítsuk őket a kevésbé kártékony lehetőségek felé - mutatott rá a cég, amely nem számolta hozzá a környezeti költségeket a termékek árához.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06