Érzékek színpada
Budapest Galéria kiállítótermének falán ragyognak!
A falnyi méretű, talpas üvegpoharakból épült hatalmas kehelyforma úgy világít a Budapest Galéria kiállítótermének falán, mint egy neon embléma. A talpukkal falra rögzített poharakban bor ragyog, mennyezetről érkező fényekben izzik a kép, átlényegíti a kiállítóteret, ahol férfiak és nők szeretik egymást, de minden arc ugyanaz.
2008.10.10 16:15ma.hu
Az installációtól a fotón át a grafikai jelig mindent bevon Babinszky Csilla, hogy ezt a meglehetősen heterogén anyagot egybegyúrja. A művek között olvasható, hosszúra nyúlt magyarázat a művész tollából kevés támpontot ad a közelítéshez, noha több képhez is ad értelmezési javaslatokat, mégis inkább kevesebb, mint több. A néző akkor jut dűlőre egy kompakt vizuális világgal, ha képes a maga eszközeivel olvasni a jeleket.
A fotók mögötti teret rajzok és festmények uralják, dévaj angyalfélék és táncoló-repülő franciás nőcskék, egy piros születésnapi tortát szív magába a kavargó erő, egy kútból vér fakad, angyalfejek fújják a szelet, erotikusan felnyíló rózsák és katéterben végződő vérvörös szívek virrasztanak hiába az orvosi műszerek között.
A kiállítás az érzékekre ható élmény, amiről tudjuk, hogy így együtt egy szellemi építmény volna, de neki csak, ha ez csaknak mondható, maga az emberi kapcsolatok kuszasága, a jelek bezáródása, a kudarcba fúló állandó értelmezési kényszer helyett a megélés bizonyossága.
Babinszky Csilla kiállítása
Budapest Galéria