Egy hideg Lech

Sörreklám botránkoztatta meg Kaczynski híveit

"Kedvet érez egy hátborzongató élvezetre? A válasz: egy hideg Lech". Ezzel a szlogennel reklámozza egyik termékét egy lengyel sörgyártó cég, ami nagy felháborodást váltott ki az áprilisban repülőgép-szerencsétlenségben elhunyt Lech Kaczynski hívei körében.

2010.08.02 15:43MTI

"Ez nemcsak illetlenség, hanem egyenesen aljasság" - kommentálta a reklámszöveget Ryszard Czarnecki, a Jog és Igazságosság (PiS) párti európai parlamenti képviselő, aki szerint ez egy tudatos utalás a már "kihűlt" elnökre.

Tovább borzolta a kedélyeket az, hogy Krakkóban a néhai államfő sírját őrző Wawel-dombnál is kifüggesztettek egy Lech sört reklámozó óriásplakátot, rajta a kétértelmű szlogennel.

A sört gyártó cég, a Kompania Piwowarska azonnal elnézést kért a "szerencsétlen helyválasztásért", és a tervek szerint hétfőn eltávolítja a plakátot Lech Kaczynski sírja közeléből.

A vállalat ugyanakkor rámutatott arra, hogy már a tavaszi repülőgép-szerencsétlenség előtt egy évvel is használták a sokak által ízléstelennek tartott reklámszöveget.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.