Leállították a forgalmat
Ezrek rekedtek a Csatorna-alagútban elromlott vonatokon
Ezrek töltötték a szombatra virradó éjszakát a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban, miután egyszerre több, Anglia felé tartó Eurostar szuperexpressz elromlott az időjárás miatt. A vasúti forgalmat meghatározatlan időre leállították a Csatorna-alagútban.
2009.12.19 14:18MTIAz érintett utasok száma alapján ez volt a legsúlyosabb incidens a másfél évtizede üzembe helyezett alagútrendszer eddigi történetében. A Eurostar vonatokat közlekedtető cég szombati közlése szerint összesen öt szerelvény rekedt éjszakára az angol partok felé vezető alagútban, több mint kétezer utassal.
A problémát az időjárás okozta, Franciaországban ugyanis szokatlanul fagyos az idő, ám az alagútban viszonylag meleg és párás a levegő. A rendkívül bonyolult szerkezetű villamos mozdonyok elektronikai rendszerei a hirtelen hőmérsékletkülönbség miatt felmondták a szolgálatot, és a vonatokat a biztonsági berendezések automatikusan leállították. Négy szerelvényt szombat délig már kivontattak az angliai oldalra, az ötödik - üresen - még az alagútban vesztegelt. A megrekedt vonatok utasainak zöme a szerelvényeken töltötte az éjszaka jelentős részét; voltak, akiket 10-12 óra után hoztak ki. A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített, 1994-ben átadott alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll.
Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja. A Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes célállomás között. A két part között ingázó, Le Shuttle nevű szerelvényeken személyautók és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek az angliai és a francia partok között. A helyzetet az angliai oldalon súlyosbította, hogy rengetegen indultak el autóval a Le Shuttle szerelvények folkestone-i terminálja felé, de az alagút lezárása miatt hatalmas torlódás alakult ki az autópályán. Ráadásul ugyanez az autópálya vezet a közeli Dover ilyenkor szintén rendkívül forgalmas kompkikötője felé is.
Az alagútban a korábbi években kétszer is előfordult, hogy kamionok gyulladtak ki a teherautó-szállító vonatokon, és a sofőröket ki kellett menteni, de a személyszállító Eurostar vonatok még soha nem rekedtek a mélyben ilyen hosszú időre.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06