Térképblamázs
A Coca Cola felhergelte az oroszokat és az ukránokat is
Oroszország részeként tüntették fel a Krím-félszigetet egy online hirdetési kampányban. Az amerikai vállalat egy kommunikációs ügynökséget tett felelőssé az ukrán fogyasztókat felbosszantó blamázsért.
2016.01.06 15:21MTI
A térképet, amely a Facebookhoz hasonló orosz VKontaktye közösségi portál Coca-Cola-oldalán jelent meg december 30-án az orosz fogyasztókhoz intézett újévi üzenet részeként, egy reklámügynökség változtatta meg, a Coca-Cola állítása szerint az ő engedélyük nélkül.
Eredetileg egy olyan Oroszország-térkép került az internetre, amelyen nem szerepelt sem a Krím félsziget, sem a japánok által vitatott Kuril-szigetek, sem a Lengyelország és Litvánia között fekvő kalinyingrádi orosz enklávé. Ez a változat Oroszországban váltott ki tiltakozásokat, amelyekre válaszul az üdítőital-gyártó megváltoztatta a térképet és bocsánatot a Vkontaktye közösségi portálon.
A Krímet is magába foglaló Oroszország-térkép miatt viszont ukrán kommentelők keltek ki a Coca-Cola ellen, és bojkottal fenyegették meg termékeit.
A Coca-Cola szerdai közleményében leszögezte, hogy a vállalat semmiféle politikai mozgalmat nem támogat. "A cég eltávolította a posztot és elnézést kér a helyzetért, amit az okozott".
A washingtoni ukrán nagykövetség Facebook-oldalára tett közleményben fejezte ki aggodalmait a vállalat és az amerikai külügyminisztérium felé.
Oroszország 2014 márciusában annektálta a Krímet, a lépést a nyugati kormányok elítélték és szankciókat vezettek be Oroszország ellen. Csupán maroknyi ország ismerte el a Krím Oroszországhoz csatolását.
Oxford's new geography textbook names #Crimea as part of Russia http://t.co/om8bBnUGOm pic.twitter.com/WU7t7q7yvg
— RT (@RT_com) 2015. október 17.