Hatalmas adósságot halmoztak fel
A sztrájk ellenére is elfogadta a vasúti reformot a francia nemzetgyűlés
A reformot az állami vasúttársaság (SNCF) által felhalmozott 40 milliárd eurós (12 ezer milliárd forintos) adósság növekedésének megakadályozására terjesztette a kormány a nemzetgyűlés elé.
2014.06.24 19:41MTI
A francia nemzetgyűlés 355 igen szavazattal 168 nem ellenében és 27 tartózkodással elfogadta kedden a kormány vasúti reformjáról szóló törvénytervezetet, amely ellen két héttel ezelőtt kezdődött vasutassztrájk.
A jobbközép ellenzék és a szélsőbaloldal képviselőinek többsége a javaslat ellen szavazott, amelyet a kormánypárti szocialisták, a Zöldek és a centristák frakciója elfogadott.
A reformot az állami vasúttársaság (SNCF) által felhalmozott 40 milliárd eurós (12 ezer milliárd forintos) adósság növekedésének megakadályozására terjesztette a kormány a nemzetgyűlés elé.
Az elfogadott tervezet átszervezi a jelenleg két állami vállalat kereteiben működő vasúti szektort. A két céget 1997-ben választották szét: jelenleg az RFF felelős a vasúti hálózat működtetéséért, az SNCF pedig az egyéb szolgáltatásokért. A törvénytervezet értelmében a helyükön egy három egységből álló állami holding jön létre.
A reform ellen meghirdetett sztrájk hivatalosan még nem ért véget, de már csak néhány százan vesznek részt benne a 150 ezer vasúti dolgozóból. A vitában egyébként a képviselők több olyan módosító indítványt is jóváhagytak, amelyeket a vasutasok követelései nyomán terjesztettek be szélsőbaloldali pártok.
Ezek megerősítik a francia vasúti szektorban létrejövő új holdingban a három szervezet "elválaszthatatlan és szolidáris jellegű" egységét, s ezzel lehetetlenné válik bármelyik szervezeti egység későbbi privatizációja. Ez volt ugyanis a tiltakozók egyik legnagyobb félelme.