Olasz választások

Monti és Berlusconi a Twitteren is kampányol

A száznegyven karakteres mikroblog lett az olasz választási kampány új kommunikációs eszköze, bár a legtöbb szavazatot Itáliában továbbra is a televízió képernyőin keresztül lehet szerezni.

2013.01.09 09:35MTI

Meghaladta a 160 ezret szerda reggel a jelenlegi miniszterelnök, Mario Monti (@senatoremonti) követőinek száma. A mikroblogot a választási kampányával egyszerre, december 23-án elindító politikus eddig több mint negyven bejegyzést írt.
 
A 70 éves Monti elismerte, hogy nem személyesen használja a Twittert, közel húsz fős sajtóstábja nyújt neki segítséget. A közösségi háló kommentjei szerint Montitól távol áll a 140 karakterben sűrített spontán csipogás, stílusa száraz és Twitter-fiókjának nevét is túl komolynak találják. A jobbközép Libero napilap állítása szerint Monti követői között gyakori a kitalált személy. 

A jobbközép Szabadság Népét (PdL) vezető Silvio Berlusconi december 9-től twitterezik (@berlusconi2013) és a kezdeti hétezer követője szilveszter éjszakáján hetvenezerre ugrott, majd ismét tízezerrel csökkent. Jelenleg megközelíti a 65 ezret. A sajtó az ő esetében is csalást kiáltott. A balközép Demokrata Párt (PD) főtitkára Pierluigi Bersani (@pbersani) olvasói majdnem elérték a 216 ezret, de a legtöbb követője Beppe Grillónak, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezetőjének van több mint 800 ezerrel (@beppe-grillo). 

Nem meglepetés, mivel a civil mozgalmát interneten útjára indító Grillo az egyik legolvasottabb olasz blog szerzője is. Kevesebb mint 3 millió olasz használja a mikroblogot, a Twitter a szavazatok alig 3 százalékát mozdítja el - nyilatkozott az AdnKronos hírügynökségnek Michele Sorice, a római Luiss egyetem médiakutató központjának igazgatója. Sorice szerint hiába twittereznek, az olasz politikusoknak ez nem kell másra, mint hogy nyilatkozataikat a sajtó, főleg a televízió felkapja.
 
"Ma a Twitter ad belépést a képernyőre" - hangoztatta Sorice, egyetértve Berlusconi azon kijelentésével, hogy az olasz választásokat ma is a tévében lehet megnyerni. A Demos közvéleménykutató szerint az olaszok 58 százalékának van internetes hozzáférhetősége, 29 százalék követi a választási kampányt a közösségi fórumokon aktív hozzászólással, arányuk 2010-ben 25 százalék volt. További 15 százalék is interneten figyeli a kampányt, de kommentelés nélkül. Olaszországban február 24-én tartanak parlamenti választásokat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.