Elfelejtették

10 éves kislányt vesztettek el - senki sem várta a repülőtéren

A légitársaságok vállán komoly felelősség nyugszik, hiszen több ezer embert szállítanak sok-sok kilométer magasságban a föld fölött - már amikor nem veszítik el az utast.

2012.08.16 18:32Konrád - ma.hu


A rutinos utazók nem is csodálkoznak, ha New Yorkban leszállva derül ki, hogy csomagjaik rendben földet értek Pekingben, de a United Airlinesnak most sikerült egy 10 éves kislányt elveszítenie. Phoebe Klebahn San Francisco városából utazott a Michigan állambeli Grand Rapids nyári táborába. Közvetlen járat híján Chicagóban kellett átszállnia, ahol elméletileg már várta egy utaskísérő, hogy segítsen az átszállásban. Néhány órával az után, hogy a kislány gépe földet ért, a tábor szervezői telefonáltak a szülőknek, hogy Phoebe nem szállt le a gépről.

A még június végén történt incidensről a család barátja, Bob Sutton számolt be most blogjában. “Senki sem volt ott Chicagóban, hogy segítsen az átszállásnál, ennél fogva, bár a járat időben elindult, a kislány lemaradt a gépről” - írja Sutton. “Ami még durvább, hogy a United alkalmazottai folyamatosan megtagadták a segítségnyújtást a gyerek szüleinek, és nem tettek semmit, hogy a kislányt megnyugtassák.

Sutton szerint a kálvária abban a pillanatban kezdődött, hogy a nyári táborból felhívták a szülőket. Elsőként egy ügyfélszolgálatossal sikerült beszélniük - Indiában. A nyilván mindennel képben levő munkatárs közölte az aggodalomtól félőrült szülőkkel, hogy “nem számít”, hogy a kislány nincs a gépen, biztos benne, “hogy semmi baja sincs”. Ezután az anyukát Annie Klebahnt 40 perces hívásvárakoztatásra tették.

Végül kiderült, hogy azért nem várta senkin Phoebet Chicagóban, mert a United kiszervezte egy harmadik félnek a feladatot, és az a személy, akinek találkoznia  kellett volna a kislánnyal, megfeledkezett a dologról. A szülőket erről a kiszervezésről egyáltalán nem tájékoztatták. De az események tovább bonyolódtak. A telefon túloldalán lévő United alkalmazott tökéletesen látta, hogy mennyire elszúrták a dolgot, és érzékelte a szülők állapotát, mégsem volt hajlandó munkaidőn kívül semmi további segítséget nyújtani. Csak miután az apa megkérdezte a nőtől, hogy anyaként mit érezne, ha az ő gyereke tűnt volna el, volt hajlandó az ügyintéző némi segítőkészséget mutatni.

15 perccel később már vissza is hívta a szülőket, elmondva, kislányukat megtalálták Chicagóban és jól van. Már amennyire egy ilyen traumán átesett 10 éves kislány jól lehet. Az csak természetes, hogy Phoebe csomagja is eltűnt és csak három nap múlva sikerült visszakapniuk. A gyermekük és a csomagok visszaszerzéséért a szülők közel 18 órát telefonáltak összesen.

A United Airlines nyilatkozata szerint meg fogják téríteni a költségeket és remélik, hogy a jövőben lehetőségük lesz jobb utazási élményt biztosítani a család számára. A szülők szerint Phoebe jelenleg nem kíván többet United Airlines repülőgépére ülni, ami talán érthető is. A kislány elmondta, több ízben is segítséget kért a légitársaság dolgozóitól Chicagóban, szeretett volna hazatelefonálni, de nem sikerült.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.