65,9 pont
Meglepetés: javult az amerikai fogyasztói bizalom
Erősödött az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi mutatója júliusban, a szakértők által várt gyengülés helyett.
2012.07.31 16:56MTIAz 5.000 háztartás megkérdezése alapján készülő index 65,9 pontra emelkedett a júniusi 62,7 pontról. A szakértők 61,4 pontot vártak júliusra.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző részmutató a júniusi 46,6 pontról 46,2 pontra romlott, miközben a hathavi várakozások alindexe 73,4 pontról 79,1 pontra javult.
A "jelenleg nehéz-e munkához jutni?" kérdésre a felmérésben részt vevők 40,8 százaléka felelt igennel, kevesebben a júniusi 41,2 százaléknál. Eközben 8,3 százalékról 7,8 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik szerint "van bőven munkahely".
A következő hat hónapban több munkahelyre számítók aránya a júniusi 14,8 százalékról 17,6 százalékra nőtt, a kevesebb munkahelyet várók aránya 20,8 százalékról 20,3 százalékra csökkent.
A megkérdezettek 14,2 százaléka vár bérnövekedést a következő hat hónapban. Ez az arány júniusban nagyobb, 15,3 százalék volt. A bércsökkenésre számítók aránya eközben 15,1 százalékról 14,8 százalékra változott.
A következő 12 hónap átlagos inflációjára vonatkozó várakozás a júniusi 5,3 százalékról 5,4 százalékra nőtt.
Kapcsolódó írások:
- Mélyponton van a fogyasztói bizalom az EU-ban
- Barroso: Romániának valóra kell váltania ígéreteit
- Egy kicsit javult a fogyasztói bizalom - de még távol van a tavalyitól
- Enyhén emelkedhetnek az indexek Európában
- Lakatos Márk: 40 fölött is meg kell élni az életet!
- Válság előtti csúcson az amerikai fogyasztói bizalom