Nem biztonságos az alagút?
Nem tudni, miért halt meg 22 gyerek Svájcban
A svájci hatóságok még csütörtök reggel sem tudták a belga turistabusz súlyos balesetének okát. A svájci lapok szerint az alagút tökéletesen megfelelt az előírásoknak, de feszegették, hogy az előírások megfelelnek-e a balesetbiztonsági szempontoknak.
2012.03.15 11:15MTIA Le Temps című, francia nyelvű napilap feltette azt a kérdést, hogy nem kellene-e kisebb sebességhatárt előírni az alagútban a nehézgépjárművek számára, vagy nem kellene-e megváltoztatni az országban azt az általánosan elterjedt építési megoldást, hogy az alagutak falában menetirányra merőleges falú mélyedések vannak kialakítva a gyalogosok menekülőpontjainál.
Az autóbusz egy ilyen merőleges falszakasznak hajtott neki.
Az 1999-re elkészült sidersi alagút (a város francia neve Sierre) a svájci szövetségi közútkezelő hivatal közlése szerint megfelel a műszaki előírásoknak mind a szellőztetés, mind a vészkijáratok, a jelzőrendszer és az energiaellátás szempontjából - írta a lap.
Már korábbi jelentésekben szerepelt: a hatóságok egyértelműen kizárták azt, hogy a szerencsétlenséget bármilyen más járművel való ütközés okozta volna. Kizárták azt is, hogy a katasztrófa úthiba következtében történt, és szinte teljes valószínűséggel állapították meg, hogy az autóbusz sofőrje nem lépte túl a megengedett sebességet. Az utasok biztonsági öve be volt kapcsolva.
A német nyelvű, zürichi Tages-Anzeiger is azt kérdőjelezi meg, hogy az alagutakban ésszerű-e merőleges falú bemélyedéseket építeni, amelyek nem teszik lehetővé az esetleges ütközés utáni továbbhaladást. A balesetnek 28 halálos áldozata van, köztük 22 gyerek, két belgiumi osztály tanulói. A sebesültek száma 24.