Szerencsére nincs személyi sérülés
Beomlott az épülő M6-os alagútja!
Beomlott az épülő M6-os autópálya egyik alagútja Bátaszék térségében csütörtökön hajnalban, személyi sérülés nem történt - tájékoztatta a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság az MTI-t. Az alagút az esőzések következtében meglazult talaj miatt omlott be.
2008.07.24 12:04MTIAz MTI érdeklődésére a katasztrófavédelem megyei ügyeletén is megerősítették a hírt, de mint mondták, nem volt szükség a tűzoltók beavatkozására. Az építtető konzorcium az MTI megkeresésére közleményben tudatta: hajnalban beomlott az M6/M60 autópálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszán épülő egyik alagútjának egy kis része.
A Bátaszék névre keresztelt, a tervek szerint "A" jelű alagút beomlása előtt a szakemberek szerint már látható volt, hogy az alagút egy részének szerkezete több helyen megrepedt, ezért az esemény bekövetkeztekor az alagútban már nem volt munka, a gépeket kihozták. Személyi sérülés nem történt, a munkagépekben anyagi kár nem keletkezett - fogalmazták meg a közleményben. Ismertették: az alagút déli portáljától számítva 520-570 méterre, mind a keleti, mind a nyugati járat, mintegy 100-100 méter hosszan omlott be.
A járatok fölött mintegy 100 méter hosszú, 40 méter széles és 10-15 méter mély kráter keletkezett. A vállalkozó az alagútépítési munkákat azonnal leállította, a munkaterületet lezárta és értesítette a hatóságokat, a vizsgálatok elkezdődtek. Az omlás helyszíne felett egy kajszibarack ültetvény volt, melynek tulajdonosát a vállalkozó szintén értesítette. Jelenleg az alagútba senki nem mehet be, a további repedéseket, mozgásokat a szakemberek a felszínen figyelik, az időjárás javulását követően, a vizsgálatok eredményének ismeretében lehet majd megkezdeni újra a munkálatokat.
Rakita András, az építtető Mecsek Construction Group főmérnöke az MTI munkatársának kérdésére elmondta: az anyagi kár mértékének meghatározása folyamatban van. A bányakapitányság szakemberei megkezdték a vizsgálatot, ezt követi a közlekedési hatóság és a tervezők helyszíni vizsgálata, csak ezután kerülhet sor a technológiai javítás költségeinek meghatározására.