Az arcunkba nyomták
A vásárlók még nem találják elég meggyőzőnek a 3D tévét
Egy, a Nielsen Co. által a háromdimenziós televíziózással kapcsolatos fogyasztói magatartásról készített felmérés arra a megállapításra jutott, hogy a közvetlen tapasztalatszerzést követően csökkent a nézők lelkesedése a technológia iránt, bár még így is 52 százalékuk vélte úgy, hogy jobb élményben volt része annál, mint amire számított.
2010.09.10 14:42MTIAz amerikai Cable & Telecommunications Association for Marketing megbízásából végzett felmérés megállapítja, hogy "nagy érdeklődés övezi a 3D televíziózást, de még sok akadályt kell leküzdeni a technológia sikerre viteléhez".
A magas ár mellett a technológia terjedésének legnagyobb akadályát az élvezetéhez szükséges speciális szemüvegek viselésének szükségessége jelenti.
A megkérdezettek 57 százaléka nevezte meg a szemüveget a készülék vásárlása ellen hozott döntés okaként. Tízből kilencen gondolták úgy, hogy a szemüveg viselése akadályozza egyéb tevékenységek végzésében. A tanulmány szerint a 3D televízió technológia széleskörű elterjedésére nem kerülhet sor szemüveget nem igénylő készülékek kifejlesztése nélkül. Miután közvetlen tapasztalatot szereztek, megismerkedtek a technológia alkalmazásáról, csökkent az elkövetkező egy éven belül 3D tévékészüléket vásárolni szándékozók aránya a felmérésben részt vevők körében. A vásárlást elutasító döntés indokaként nagy számban hozták fel a megkérdezettek azt a véleményt is, hogy nincs még annyi megtekinthető tartalom, ami indokolhatná a befektetést.
A megkérdezettek több mint háromnegyede szerint a 3D technológia sokkal inkább bizonyos speciális tartalmak, például sportközvetítések vagy filmek élvezetére alkalmas, mint az átlagos tévézéshez.
A számítógépes játékot játszók körében tízből heten tanúsítottak érdeklődést háromdimenziós játék lehetősége iránt.
