Reklámok a Skype-on -valamiből pénzt kell csinálni
Veszélyben a Skype ingyenessége?
A Telegraph-nak adott interjújában Josh Silverman vezérigazgató közölte, hogy a Skype-ot üzemeltető cég további bevételi források bevonását tartja szükségesnek.
2010.05.14 11:51terminal.huVéleménye szerint ez lehet az egyetlen módja a szolgáltatás jelenlegi ingyenességének fenntartására. Nem kizárt tehát, hogy hamarosan a Google-nél megszokott reklámfelületekkel találkozunk a VoIP kliens használata közben.
Adódik persze egy „aprócska” probléma. Az amerikai keresőóriás célzott (targetált) hirdetéseket igyekszik megjeleníteni, melyek a keresett tartalommal kapcsolatos termékeket/szolgáltatásokat kínálnak az internetezőknek.
A Skype azonban nem játszhatja meg ugyanezt anélkül, hogy ne váltaná ki felhasználói rosszallását. Ahhoz ugyanis, hogy releváns reklámokat jelentethessen meg a felhasználók számára, meg kell vizsgálnia kommunikációjuk tartalmát.
Ez pedig nyilván érzékenyen érintene minden Skype-ozót. Nehézséget jelenthet a hirdetések előtérbe tolása is. A Youtube-nál már láthatunk olyan bannereket, amelyeket a videotartalmak elé helyeznek el, ennek videokonferenciákon vagy szöveges csevegéseken való alkalmazása nem jelent kezelhetetlen kihívást a Skype számára sem.
Pusztán hangalapú beszélgetésekbe miként lehet a felhasználók számára is elfogadható módon hirdetést helyezni - nos, erre a kérdésre - a hirdetési ipar folyamatos kutatása ellenére - mindmáig nem született válasz. Nem mintha ne rendelkezne üzleti tervvel a vállalat.
A Skype már most is komoly bevételi forrásokkal bír, melyek lehetővé teszik az ingyenes szolgáltatások fenntartását. A Skype Out és Skype In például saját, bárhol használható telefonszámot kínál illetve lehetővé teszi, hogy kitelefonáljuk a hálózatból, és így érjük el vezetékes és/vagy mobiltelefonnal rendelkező ismerőseinket.
Emellett olyan prémium- (azaz fizetős) szolgáltatásokat is nyújt a Skype, mint például a hangposta.