Online kémkedéstől tartanak a franciák
Valós a franciák neten való kémkedési félelme?
A franciák fele úgy véli, hogy a vállalatok a felhasználók és fogyasztók minél jobb feltérképezésére használja az internetet - derül ki az ETO és a Market Audit friss felmérésből.
2009.09.28 19:37ictpressAz online boltok és szolgáltatások, a közösségi oldalak, mind személyes információkat gyűjtenek, valamint a netezési szokásokat vizsgálják. Egy keresőszó beírásakor, online fizetés vagy közössségi oldalra történő regisztráció esetén minden egyes kattintás mögött a céges adatgyűjtés is meghúzódik - mutat rá a tanulmány. Mindezek hatására egyre több francia érzi úgy, hogy kémkednek utánuk az interneten.
A válaszok egy része a technológiai tudás hiányával is magyarázható. A megkérdezettek 66 százaléka úgy vélekedik, hogy nem rendelkezik elég információval a személyes adatok védelmével kapcsolatban.
Ám kevesen vannak azok, akik figyelmet fordítanak a felhasználási útmutatókra, mivel azt túl hosszúnak és nehéz nyelvezetűnek tartják. A felhasználók döntő többsége ellenzi a pop-up ablakokat, a marketing mobilhívásokat és az SMS-eket, mégis csak elenyésző kisebbségük tesz lépéseket ezek elkerülésére (szűrőprogramok, antivirus szoftverek, böngésző beállításai), írja a Le Figaro.
Mégis, a kutatásból kiderül, hogy a netezők készek megosztani bizonyos információkat, egy szolgáltatásért, vagy termékért cserébe, kivéve ha azok fotót(75% elutasítja), vagy a gyerekeik adatait kérik. Azonban a megkérdezettek 53 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az interneten soha semmi sincs ingyen.