Sokan keresték a kilábalást a böngészővel
A Google csak nyert a világgazdasági válságon
Egy elemzés szerint a gazdasági válságról a kereső segítségével információkat gyűjtők növelték a Google márkanév értékét.
2009.09.21 10:10ictpressMiközben a legtöbb cég megítélése romlott a gazdasági válság hatására, a Google-nek még a recesszióból is sikerült profitálnia.
A keresőjéről ismert vállalat neve a tízedik helyről a hetedikre lépett előre Interbrand tanácsadócégnek a legértékesebb márkaneveket felsoroló listáján. A nemzetközi tanácsadócég idén 19,5 milliárd dollárra becsülte a Google márka értékét.
Az Interbrand szerint a Google márkanevének az értékét a keresőn a válságról információkat gyűjtők is növelték.
A gazdasági válság leginkább az üzleti szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatok megítélését rontotta, a Citigroup neve például a tizenhetedik helyről a harminchatodik helyre csúszott vissza listán.
A legértékesebb márkanévnek a tanácsadócég szerint továbbra is a Coca-Cola számít. Az üdítőgyártót az IBM és a Microsoft követi az Internbrand listáján.
Az idén a lista első tíz helyezettje közül a legtöbbet előre lépő Google-nél, a tanácsadócég a GE, a Nokia és a McDonald's nevét tartja még értékesebbnek.
"Ez volt az első év amikor a listán szereplő márkanevek összértéke csökkent. A cégek márkanevének az értéke azonban jóval kisebb mértékben esett vissza a válság hatására, mint a részvényeiké"- mondta el az Internbrand szóvivője a Telegraph-nak.