Új luxuskollekció gazdagoknak

A net segítségével adná el 7 millió dollárt érő tojásait a Fabergé

Az újjáélesztett Fabergé luxuscég a neten próbálja meg értékesíteni 7 millió dollárt érő új kollekcióját az gazdagok számára.

2009.09.11 12:24ictpress

A cég az előző századok során az orosz cárok számára gyártott kövekkel kirakott tojásairól várt híressé.

A magánkézben lévő csoport tervei szerint újra betörne a luxusmárkák piacára és felvenné a kesztyűt az olyan nevekkel mint Bulgary, Tiffany és Cartier.

Azért döntöttünk így, mert úgy véltük, hogy ez egy nagyon jó lehetőség - közölte Mark Dunhill a cég vezére.

A Fabergé weboldalán keresztül és egyedi bemutatókon tervezi az értékesíteni ékszereit.

Ezzel a cég több millió dollárt spórol meg, hiszen nem szükséges bolthálózatra költeni, mindössze egy boltot nyitnak majd Genfben.

Nagy kockázatot vállalna a cég, ha bolthálózatot nyitnánk. Mi inkább egy úttörő üzletet választottunk - közölte Dunhill.

A Fabergé egy olyan piacra tervez betörni, mely a gazdasági válság hatására igencsak megroggyant, ám a nagy nevek még mindig óriási összegeket költenek arra, hogy magukhoz csábítsák a gazdagokat.

A Louis Vuitton például az új londoni üzletére 25 millió dollárt költött, írja a Reuters.

A cég azt reméli, hogy a gazdagok, akik exkluzív dolgokra vágynak, a weboldalon tájékozódnak, mielőtt személyesen néznék meg az adott ékszert.

Dunhill elmondta, hogy egy a gazdagok körében végzett felmérés rámutatott, hogy 95 százalékuk a legutolsó vásárlást már az interneten intézte.

Ha egy egymillió dolláros karkötőt szeretnél, miért ne jöhetne a tervezője közvetlenül hozzád és mutatná meg azt a jachtodon - közölte Dunhill.

A francia Frédéric Zaavy a Fabergé designere és egy bevezető, 100 darabból álló kollekciót készített párizsi műhelyében.

Zaavy, aki saját műhelyében dolgozott és értékesített 14 évig, több száz vagy ezer apró követ használ fel arra, hogy mozaikhatást keltsen a gyűrűkön, brossokon, fülbevalókon és nyakláncokon.

Az első kollekció darabjainak ára 40 ezer és 7 millió dollár között változik, ám terveznek olcsóbb mindössze 15 ezer dolláros terméket is.

Várhatóan többés alatt válik nyereségessé a csoport tevékenysége, míg sikerül kihasítani egy részt a piacból - közölte Dunhill.

A Pallinghurst Resources befektetési cég birtokolja a Fabergé csoport felét, melyet 2007-ben vásárolt meg az Unilevertől, majd ezt követően indította el a márka megújulását.

A Midstream & Resources amerikai befektetőcsoport 20, míg a Dél-afrikai Investec 10 százalékos részesedéssel bír a cégben.

Az eredeti Fabergé céget 1842-ben alapította Gustav Fabergé, aki az orosz cároknak szállított kövekkel kirakott tojásaival vált híressé.

A vállalkozást az orosz forradalom elsöpörte, így Gustav Párizsban indította el újra a családi vállalkozást.

A második világháború után Gustav unokája felfedezte, hogy egy amerikai üzletember a Fabergé névvel árul parfümöket.

Pert indított a bitorló ellen, ám mivel a per során elfogyott a pénze 1951-ben 25 ezer dollárért megvált a családi név használatának jogától.

A márkát ezután kézről kézre adták-vették, majd az Unilever csoport 1989-ben vásárolta meg 1,55 milliárd dollárért.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.