Túl szép, hogy igaz legyen
Nem volt hiteles: Betiltották a Skype hirdetését
A hatóság betiltotta Skype videohívását népszerűsítő hirdetését, mert az hamis képet mutatott a rendszer minőségéről.
2009.08.22 19:12ictpressA hirdetésben kristálytiszta kép, és fantasztikus hangminőség tapasztalható, és egy apuka épp az újszülött gyermekét mutatja meg szüleinek egy laptopos videohíváson keresztül.
Több néző is panaszt tett, mert szerintük ahogy ez a reklámban megjelenik, az túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Az reklámszabályozó hatóság (ASA) nyomozást indított, és a hirdetést be is tiltották.
A döntés kellemetlen a 480 millió felhasználóval bíró Skype számára, amelyet ingyenes internetes beszélgetésre, és olcsóbb vezetékes, valamint mobilhívásra lehet használni.
A cég beismerte, hogy más video- és hanganyagot kellett használnia, mert egy tévéközvetítésen nem úgy nézne ki, mint a valóságban.
A Skype azt is hangsúlyozta, hogy a minőség nem a szoftverén bukik, hanem a felhasználók hardvereszközein, és internetkapcsolatukon.
Az ASA szerint nem ez volt a probléma, hanem az, hogy a nézőkben az a hamis kép alakulhat ki a reklám alapján, hogy a többségnél ilyen formában élvezhető a szolgáltatás.
A szabályozó testület szerint az nem szabályellenes, hogy egy szimulált verziót használtak az élő helyett, de a kapott minőség nem volt reprezentatív a tipikus felhasználókra nézve.
"Mivel az adott időben nem ez volt a tipikus, arra jutottunk, hogy a reklám félrevezető" - mondta el az ASA. A továbbiakban nem lehet a hirdetést ebben a formában bemutatni, írta meg a Telegraph.