Túl szép, hogy igaz legyen

Nem volt hiteles: Betiltották a Skype hirdetését

A hatóság betiltotta Skype videohívását népszerűsítő hirdetését, mert az hamis képet mutatott a rendszer minőségéről.

2009.08.22 19:12ictpress

A hirdetésben kristálytiszta kép, és fantasztikus hangminőség tapasztalható, és egy apuka épp az újszülött gyermekét mutatja meg szüleinek egy laptopos videohíváson keresztül.

Több néző is panaszt tett, mert szerintük ahogy ez a reklámban megjelenik, az túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Az reklámszabályozó hatóság (ASA) nyomozást indított, és a hirdetést be is tiltották.

A döntés kellemetlen a 480 millió felhasználóval bíró Skype számára, amelyet ingyenes internetes beszélgetésre, és olcsóbb vezetékes, valamint mobilhívásra lehet használni.

A cég beismerte, hogy más video- és hanganyagot kellett használnia, mert egy tévéközvetítésen nem úgy nézne ki, mint a valóságban.

A Skype azt is hangsúlyozta, hogy a minőség nem a szoftverén bukik, hanem a felhasználók hardvereszközein, és internetkapcsolatukon.

Az ASA szerint nem ez volt a probléma, hanem az, hogy a nézőkben az a hamis kép alakulhat ki a reklám alapján, hogy a többségnél ilyen formában élvezhető a szolgáltatás.

A szabályozó testület szerint az nem szabályellenes, hogy egy szimulált verziót használtak az élő helyett, de a kapott minőség nem volt reprezentatív a tipikus felhasználókra nézve.

"Mivel az adott időben nem ez volt a tipikus, arra jutottunk, hogy a reklám félrevezető" - mondta el az ASA. A továbbiakban nem lehet a hirdetést ebben a formában bemutatni, írta meg a Telegraph.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.