Nem a termék, hanem a fejlesztőgárda a nyerő
A Facebook felvásárolja a FriendFeed-et
A világ legnagyobb közösségi hálózata megvásárolja a FriendFeed online tartalommegosztó közösségi oldalt és blogot.
2009.08.11 10:15ictpressA FriendFeed egy új, feltörekvő közösségi médiaszolgáltatás, segítségével az emberek egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat. A szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban 500 millió dollárért kívánt felvásárolni. A mostani ügylet részletei nem derültek ki, de a Facebook részéről elmondták, hogy amíg a hosszú távú terveket kidolgozzák, a FriendFeed változatlanul fog működni.
A közösségi oldal nyeresége az akvizícióval nem is kimondottan a termék, hanem a mögötte lévő fejlesztőgárda. Az oldal négy alapítója a Google-nél dolgoztak korábban, és olyan termékeken dolgoztak, mint a Gmail, vagy a Google Maps. A Facebook vezérigazgató Mark Zuckerberg csodálattal írt közleményében a csapatról, mivel egy egyszerű és elegáns terméket tudtak létrehozni. "Továbbra is a Facebooknál kívánjuk összehozni a legjobb fejlesztőket, ahol gyorsan jó dolgokat készítünk, amiket sok ember fog használni" - mondta el Zuckerberg. A FriendFeed az elmúlt hónapokban már "rendszeresen" folytatott megbeszéléseket a Facebookkal, és világossá vált, hogy hasonló elképzelésekkel rendelkeznek, derült ki a szolgáltatás egy társalapítójával, Bret Taylor-al készült interjúból.
Arra a kérdésre, hogy más társaságokkal is folytattak-e tárgyalásokat, nem válaszolt. Az egyik személyes kapcsolat a két cég között Matt Cohler volt, korábbi menedzsmentért felelős alelnök, aki tavaly a Benchmark Capital-nál kezdett dolgozni, ami többek között a FriendFeed egy befektetője. Elmondása szerint nem játszott szerepet a döntésben, a felvásárlás teljes egészében a FriendFeed döntése volt, írta meg a Reuters.