Kevesebb kéretlen levél?
Három évig az MPP védi a CitroMail postafiókjait
A Yellow Cube 2000 Kft. bejelentette, hogy a második legnagyobb magyar ingyenes levelezőt, a Citromail/Indamailt üzemeltető VIP Solutions Kft. ismét az MPP spamszűrőjét választotta a két levelező kiszolgáló kéretlen levél-mentesítésére.
2009.05.29 19:24ictpressA VIP Solutions ezúttal három évre szóló licencszerződést kötött az MPP szoftver disztribútorával, így 2005 óta immár harmadszor bizonyult a legjobbnak a Yellow Cube megoldása. A cég már 2005 óta használja a postafiókokba érkező kéretlen levelek szűrésére az MPP megoldását. A spamszűrő azóta közel 7 milliárd kéretlen levéltől kímélte meg a felhasználókat, akik díjazzák is a spammentes mailboxot, hiszen egyre többen regisztrálnak a szolgáltatónál: a Citromail/Indamail felhasználók száma nemrégiben átlépte a kétmilliós határt, a cég ezzel egyértelműen bebiztosította második helyét a magyar piacon.
"Az ingyenes postafiókot választók számára a két legfontosabb dolog a tárhely mérete és a beérkező kéretlen levelek kiszűrése." - mondja Tóth Attila, a VIP Solutions Kft. ügyvezetője. A kéretlen levelek ugyanis egyrészt zavaróak, másrészt a szűrésük azt a veszélyt hordozza magában, hogy a spamszűrő jó leveleket is tévesen spamnek azonosít, így a címzetthez sohasem jutnak el az e-palackba zárt üzenetek, hanem végérvényesen a spamek között landolnak, s erről a feladó sem értesül.
A spamszűrő kiválasztása során ezért kiemelt figyelmet szentelt a cég fals pozitív, vagyis a tévesen spamként azonosított levelek arányára. Az MPP licencet 2005-ben először egy, majd 2006-ban két évre vásárolta meg a VIP Solutions Kft. Amikor lejárt a licenc, a cég természetesen megvizsgálta más gyártók termékeit is. "Több szempontot is figyelembe vettünk a spamszűrők tesztelésekor. Az egyik fontos tényező a fals pozitív szűrések lehető legkisebb aránya, de legalább ilyen fontos volt az, hogy a szoftver ne terhelje le az SMTP kiszolgálókat." - mondja Tóth Attila.
Az MPP mindegyik teszten lényegesen jobban teljesített, mint a vezető gyártók termékei: a cég által használt 7 SMTP szerver terhelésekor a többi tesztalanyénál 30%-kal is jobb felismerési arányt ért el a szoftver. Ugyanilyen meggyőző volt a téves azonosítások alacsony aránya is.