"Szinte lehetetlen behozni"
A Microsoft új internetes keresőmotorral rukkol ki
Új internetes keresőmotorral rukkol ki az amerikai Microsoft cég; Steve Ballmer vezérigazgató a jövő héten tesz erről bejelentést.
2009.05.24 19:18MTIAz új program a keresési eredményeket különböző kategóriákba rendezi - mondta egy névtelenséget kérő szakember, aki már kipróbálhatta a tesztverziót. A program működésének részletei egyelőre titkosak, de a szakember elmondta, hogy baloldalon egy panelben lesznek felsorolva a kategóriák, valamint a korábbi és kapcsolódó keresések eredményei.
Ha például valaki egy termékre keres, akkor külön csoportokban nézheti a fotókat, a gyártók oldalait, a termékleírásokat, valamint azokat a helyeket, ahol a cikk megvásárolható.
Az internetes keresőprogramok forgalma tekintetében a Google nyolcszoros mértékben lekörözi a Microsoftot. A két cég közötti szakadék csak mélyült azután, hogy a Microsoft 2004-ben bevezette saját tervezésű keresőprogramját. Szakértők szerint a Google hatalmas előnyének köszönhetően még jobban tökéletesítheti keresőprogramját, pontosabban megjósolhatja, mit keresnek a felhasználók, miközben a Microsoft egyre inkább lemarad. A Google a nagyobb forgalom miatt jelentősebb reklámbevételt is elkönyvelhet.
Amikor egy versenytárs olyan dominanciára tesz szert, mint a Google, akkor szinte lehetetlen behozni - mondta Rob Enderle, a kaliforniai San Joséban működő Enderle Group elemzője.
Rámutatott: a Microsoft ezúttal bebizonyíthatja, hogy ma is képes arra, amit fiatal korában végrehajtott, a piac hátuljáról előretörni. Ezt már régóta nem tudta végrehajtani - tette hozzá.
Frank Shaw, a redmondi (Washington állam) székhelyű Microsoft szóvivője nem kommentálta az új keresőmotorral kapcsolatos esetleges terveket. Az ismert volt, hogy a vállalat korábban belső tesztelést végzett egy Kumo nevű keresőprogrammal.
Azt is tudni lehetett, hogy a Microsoft tárgyalásokat kezdett a Yahoo!-val, hogy közösen törjék meg a Google egyeduralmát. Az Egyesült Államokban a Google után a Yahoo! és a Microsoft bonyolítja a legtöbb internetes keresést, piaci arányuk 64,2, 20,4, illetve 8,2 százalék volt áprilisban.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06