A többség iPhonet nyomogat
Az iPhone népszerűbb a HTC-nél, de a cég nem aggódik
A tajvani okostelefongyártó érintőképernyős telefonja csupán fele olyan népszerű, mint az Apple csúcskütyüje, de ezzel együtt sincs oka bánkódni a HTC-nek. És úgy tűnik, aggódni sincs kedvük, bármi is történik Amerikában.
2008.01.25 08:00ma.hu
A MacWorldön Steve Jobs nem mulasztotta el bejelenteni, hogy az iPhoneból (akármennyi hiányossága is van, a szolgáltatófüggő megoldásról nem is beszélve) négymillió darab fogyott a piacradobás óta - ami pont kétszerese a júniusban debütált (szintén érintőképernyős) rivális, a HTC Touch (Windows Mobile 6-ossal) kétmilliós eladásának.
Ezzel együtt a cégnek nincs oka aggódni: elsősorban az üzleti szférában népszerűek kodelljei, ahol az iPhone egyelőre kevésbé fajsúlyos játékos. A HTC éves eladása ugyanis 11,8 millió darab - ami már nem rossz szám: 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Ennek megfelelően a cég optimista: az első negyedéves eredmények máris jobbnak ígérkeznek, mint a tavalyiak voltak - jelentette be a céget vezető Peter Chou egy, a kínai holdújévet köszöntő partin - nincs okunk kételkedni abban, hogy mellébeszélt volna.
Sőt: az amerikai piaccal (és általában a világgazdaság küszöbön álló válságával) kapcsolatos hírek sem aggasztják: gondosan hangsúlyozta, milyen optimistán állnak az eljövendő negyedév elé.