10 mobil készülék közül hat okostelefon
Játékplatformmá válik az iPhone
Tavaly novemberben az iPhone tulajdonosok 14 százalékkal részesedtek az összes mobiljáték letöltésből novemberben - derül ki a comScore piackutató elemzéséből.
2009.02.03 18:10ma.huNovemberben az iPhone tulajdonosok 32,4 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már töltöttek le játékot telefonjukra. Ez igencsak magas, hiszen a piaci átlag 3,8 százalék. De nem csak az iPhone, hanem a BlackBerry tulajdonosok közül is sokan fordultak a szórakozás ezen formája felé. A kutatás rámutat, hogy az okostelefonok általában helyettesítik az alacsony kategóriás telefonokat.
Jelenleg 10 mobil készülék közül hat okostelefon, melyre játékokat töltenek le - közölte Mark Donovan, a comScore elemzője. Tavaly nyolc és fél millióan töltöttek le játékokat a mobiljukra Amerikában, ami 17 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, derül ki a comScore felméréséből. A növekedés oka elsősorban az okostelefonok elterjedése volt. Az előző évben az összes játékletöltés 34 százalékát végezték okostelefonokkal, miközben egy évvel korábban 10 százalék alatt volt ez az arány. A legnépszerűbb mobilos játékplatform az iPhone és a BlackBerry Curve volt a tavalyi évben.
Előtte több éven keresztül az alsó kategóriás kihajtható telefonokon játszottak a legtöbben. A telefonok fejlődése a játékok színvonalának javulásához vezetett, a jobb játékok pedig széles körben népszerűvé tették a telefonos játék lehetőségét. Míg korábban a tizenévesek elsősorban a kézi konzolokat részesítették előnyben, ha otthonuktól távol játszottal a harmincöt évnél idősebb korosztály pedig szinte egyáltalán nem játszott a telefonján, a mobilos játékipar új termékei ezeket a rétegeket is meghódították 2008-ban.