iVálság az online médiában
Válság az interneten (?)
Jelentősen megnőtt a gazdasági hírportálok látogatottsága októberben. A Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos és a Gemius közös gemius/Ipsos Audience (gIA) elnevezésű online közönségmérés októberi adatai legalábbis ezt mutatják.
2008.12.19 19:45ma.huOktóberben ezek az oldalak több mint másfél millió embert, a 15 év feletti, legalább havonta internetező lakosság közel felét vonzották, ami szeptemberhez képest 10 százalékos növekedést jelent. A látogatószám növekedése mellett az oldalakon eltöltött idő is megnőtt, így egy magyar gazdasággal foglalkozó weboldalon 25-ről 45 percre, egy másik kiemelkedő szájton 40 percről 1 órára emelkedett az egy látogató által átlagosan eltöltött idő.
A mért gazdasági oldalakon egyébként összességében átlagosan valamivel több, mint egy órát töltöttek az internetezők októberben, akik között felülreprezentáltak a felsőfokú végzettségűek, a nagyvárosokban élők és a magas társadalmi státuszúak. A portálok keresztlátogatottságának vizsgálata azt mutatja, hogy az index és az [origo] gazdasági rovatai mellett a figyelőnet és a hvg.hu tartozik a legnagyobb - és egyben a legnagyobb exkluzív olvasói körrel rendelkező – gazdasági oldalak közé.