Sok itt a Nokiás!

A Nokia és a T-Mobile vezet

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a márkával, a mobilszolgáltató cégek versenyéből pedig a T-Mobile került ki győztesen.

2008.12.18 19:57ma.hu

Az NRC Piackutató felmérése a márkák versenye mellett a telefon-alkalmazások népszerűségét, és az olyan újfajta szolgáltatások, mint a mobilinternet használatának elterjedtségét is vizsgálta.

A mobiltelefonok piaca mindig is vonzó terület volt a gyártók számára. Az évek folyamán több céggel is találkozhattunk már, akik potenciált láttak az iparágban és szövetségesekkel, vagy anélkül, de bekapcsolódtak a versenybe. A mobiltelefonok piacát a folyamatos innováció és beruházások jellemzik; a gyártók megteremtik az igényeket, a fogyasztók pedig töretlen intenzitással hódolnak a mind újabb technológiai vívmányoknak és fejlett alkalmazásoknak.

Hazánkban a korábbi évekhez hasonlóan még mindig a finnországi Nokia cég készülékei azok, amelyekkel a megkérdezettek legnagyobb aránya, 40 százaléka rendelkezik. Az utóbbi években a Sony Ericsson is láthatóan beleerősített. A komoly fejlesztési és kommunikációs tevékenységének is lehet köszönhető, hogy közvetlenül a Nokia mögött, 23 százalékkal a második helyet birtokolja. Két számjegyű értéket a fentebb említetteken túl egy gyártó tudott elérni; a dobogó harmadik fokán a Samsung márka áll, a netezők 16 százalékának van ilyen típusú mobilja.

A VMR felmérés rávilágított arra is, hogy még egyes készülékmárkákat tipikusan a férfiak, másokat inkább a nők vásárolnak. A Sony-Ericssonnal rendelkező internetezők jellemzően férfiak, használóinak 63 százaléka az erősebbik nem képviselői közül kerül ki. A Samsung esetében ugyanakkor pont fordított a helyzet. A kutatásból az ugyan nem derül ki, hogy az iPhone készülékek értékesítése milyen hatással lesz a jelenlegi sorrendre és arányokra, azonban a szolgáltatók versenyére való befolyását sejteni lehet.

A mobillal rendelkező internetezők jelentős aránya, jelenleg 46 százaléka a T-Mobile ügyfele. A Pannon 36 százalékkal a második, míg a Vodafone 28 százalékkal a harmadik helyen áll. Mivel egyes válaszadók saját, és céges mobiltelefonnal is rendelkeznek, előfordulhat, hogy egy időben több szolgáltatónak is az ügyfelei. A mobiltelefonok használatával kapcsolatban a VMR kutatás azt állapította meg, hogy a legtöbben még mindig annak csupán alapfunkcióit használják. Az olyan innovatív szolgáltatások esetében, mint például a mobiltelefonon keresztüli internetezés, alacsony a rendszeres használók aránya. A mobilkészülékkel rendelkező internetezők mindössze 3 százaléka használja gyakorta ezt a funkciót.

A letölthető mobiltelefon alkalmazások közül a csengőhangok a legnépszerűbbek. A mobillal rendelkező 14-69 éves netezők 36 százaléka vette már igénybe ennek internetes letöltését. Ezt követi a mobiltelefonos játékok (19 százalék), majd pedig a kép vagy videó (18 százalék) letöltése. A célcsoport 46 százaléka mondja azt, hogy online még soha nem töltött le szolgáltatást telefonjára.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.