Fenntarthatóság

A Magyar Telekomé az első A+ minősítésű fenntarthatósági jelentés

Magyarországon elsőként a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kapta meg a legmagasabb, A+ minősítést, ami a nemzetközi jelentéskészítési irányelveknek való teljes megfelelést jelenti.

2008.10.13 19:08Z., ma.hu

A jelentés emellett a régió legjobb jelentéseit készítők Zöld Béka díjának második helyezettje lett. A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése Magyarországon elsőként kapta meg a legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést jelenti.

A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és egymással összehasonlíthatók legyenek. Az átláthatóság révén a vállalat ismert, mindenki által elfogadott tagja lehet a közösségnek, amelyben működik. A vállalat fenntarthatósági jelentését idén is a KÖVET (Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület) non-profit szervezet auditálta. A jelentés emellett a Közép-európai Vállalatok Környezeti Jelentés Díjának 2. helyezettje lett.

A Zöld Béka díjként ismert kitüntetést azok a közép-európai vállalatok kapják, amelyek az adott év legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentését készítik el. Az elismerést a Deloitte hívta életre 2001-ben. A Magyar Telekom azért ad ki évente fenntarthatósági jelentést, hogy bemutassa környezeti, társadalmi és gazdasági kezdeményezéseit és eredményeit. Az idén kiadott jelentés a 2005-2008-as fenntarthatósági stratégia sikeres lezárásáról tesz tanúbizonyságot: teljesült a stratégia fő célkitűzése, hogy a Magyar Telekom érjen el vezető fenntarthatósági pozíciót Közép-Európában.

A jelentés követve a stratégia fő irányait három részre tagolódik. Az első részben arról olvashatunk, hogy hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a vállalat működési folyamataiban. A középső rész arról szól, milyen erőfeszítéseket tesz a Magyar Telekom a működéséből származó negatív környezeti és társadalmi hatások csökkentése érdekében. A harmadik rész az infokommunikációs termékekben és szolgáltatásokban rejlő fenntarthatósági előnyök hasznosítására koncentrál. A vállalat érdekelt felei (ügyfelek, alkalmazottak, részvényesek, beszállítók, civil szervezetek, kormányzat, egyetemek stb.) számára egyre fontosabb igényként jelentkezik a fenntarthatósági teljesítmény felmutatása. hiszen kíváncsiak arra, hogyan érinti őket a vállalat működése, és az hogyan járul hozzá a fenntartható fejlődéshez.

A Magyar Telekom ugyanakkor a fenntarthatosag@telekom.hu email címen is várja érdekelt felei véleményét, elvárásait, hogy ezeket megismerve minél elfogadottabb és hasznosabb tagja legyen a társadalomnak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.