Veszteségek mindig vannak
11 baleset részesei voltak a Google robotautói
Ön szerint nem jó, hogy a cég kormánykerék, fék- és gázpedál nélkül akarja eladni az autóit, mert így a benne ülőknek semmiféle lehetősége sem marad, hogy vészhelyzetben átvegyék az irányítást?
2015.05.12 16:09MTIA vezető nélküli, automatikus autók 11 kisebb baleset részesei voltak hat év alatt, ám egyetlen alkalommal sem a robotautók idézték elő az ütközést, és sérülés sem történt soha - közölte Chris Urmson, a projekt vezetője a medium.com portállal.
Hétszer mentek bele más sofőrök Google-autóba, bár csak a robotkocsik oldalát húzták meg. Egy ütközésnél egy másik kocsi egy stoptáblának gurult. "Aki elég időt tölt az utakon, azzal balesetek történnek, akár vezető nélküli, akár hagyományos autóban ül" - foglalta össze Urmson.
A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Goolge székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók.
A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.
A projektvezető beszámolója óta a Consumer Watchdog fogyasztóvédelmi szervezet felszólította a Google-t, hogy tegye közzé a robotautók baleseteiről szóló jelentéseket. A szervezet szerint "hihetetlen, hogy a cég kormánykerék, fék- és gázpedál nélkül akarja eladni az autóit, így a benne ülőknek semmiféle lehetősége sem marad, hogy vészhelyzetben átvegyék az irányítást".
Az internetóriás 2010 őszén mutatta be a 2009-től kezdve fejlesztett, vezető nélküli autóit. Azóta több autógyár is elkezdte saját robotjárműprojektjét. Szakértők azzal számolnak, hogy 2020-ra rendszeresen felbukkannak a számítógép irányította kocsik a közúti forgalomban.
Öt másik cég, amely vezető nélküli autókkal kísérletezik Kalifornia útjain, azt közölte az AP-hírügynökséggel, hogy egyetlen balesetük sem volt. Egyedül a Delphi Automotive ismert el egy balesetet, de tagadja, hogy saját hibájából következett be. Kaliforniában eddig összesen 48 tesztautó kapott engedélyt a közúti forgalomban való részvételre. Működtetőik szeptember óta kötelesek jelezni a hatóságoknak minden balesetet.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06