Fallokrata
Több mint tucatnyi hirdetőjét veszítette el a Facebook egy durva hír miatt
Elfordultak egyes hirdetői a Facebooktól annak erőszakos tartalmú oldalai miatt, miután egy közelmúltban elindított kampány felhívta a figyelmet a közösségi portál olyan oldalaira, amely a nők elleni erőszakra buzdítanak.
2013.05.30 11:42MTIA Women, Action, and the Media nevű szervezet a múlt héten elindított kampányával próbál nyomást gyakorolni a Facebookra, hogy vessen véget oldalain a nők elleni gyűlöletbeszédnek. A kampány emellett arra buzdította a hirdetőket, hogy a követelés teljesítéséig fordítsanak hátat a közösségi portálnak.
A szervezet által sérelmezett tartalmak között olyan oldalak és képek szerepeltek, amelyeken nők ellen követnek el erőszakot, illetve bántalmazásra, nemi erőszakra és nők elleni egyéb agresszív cselekedetekre buzdító mondatokat tartalmaznak.
A kampány hatására több mint ötezer e-mail érkezett a Facebookon hirdető cégekhez és több mint hatvanezer bejegyzés született a Twitter mikroblog portálon. A Nissan autógyártó és számos kisebb hirdető is a reklámjainak eltávolításával reagált a megmozdulásra.
A Facebook a hét elején ismerte el, hogy rendszere nem működött hatékonyan a gyűlöletbeszédet tartalmazó oldalak azonosítását és eltávolítását illetően, de ígérete szerint eltávolítja a sérelmezett oldalakat és fejlesztésbe kezd.