Nielsen
Egyre többen használják vásárlásra okostelefonjukat
Egyre nagyobb szerepet játszik a bevásárlásokban az okostelefon, akár a vásárlás lebonyolításáról, akár az árak összehasonlításáról legyen szó - derül ki a Nielsen piackutató vállalatnak a barcelonai Mobile World Congress szakmai seregszemlén bemutatott tanulmányából.
2013.02.27 18:36MTIAz Egyesült Államokban az okostelefon tulajdonosoknak közel egyharmada vásárol már be rendszeresen készülékével, és 78 százalékuk használja üzletekben az árak összehasonlítására. Egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a vásárlók az árucikkek árának összehasonlítására használják okostelefonjukat, majd a cikket aztán ténylegesen a legalacsonyabb árat kínáló online üzletben vásárolják meg.
Az informatikai vállalatok felfigyeltek a trendre és alkalmazásokat kezdtek fejleszteni a kiskereskedelmi üzletek számára a vásárlók visszaszerzéséhez.
Az eBay például felajánlotta üzleti partnereinek, hogy értesíti őket arról, ha egy vásárló beszkenneli valamely termékük vonalkódját és olcsóbb ajánlat után néz az interneten. Az értesítésnek köszönhetően "még az üzletben azonnal megfelelően vonzó ajánlatot lehet tenni a vásárlónak" - mutatott rá Steve Yankovich, az eBay innovációs igazgatója.
A kedvezményes kuponok forgalmazására szakosodott amerikai Groupon mobil üzletági vezetője, David Katz kiemelte: az okostelefonok helymeghatározási szolgáltatása kiváló lehetőségeket nyújt például éttermeknek és kiskereskedelmi üzleteknek egy teljesen új vevőkör megszerzéséhez. Az ilyen ajánlatokat akár még az érintett okostelefon ügyfél egyéni fogyasztási szokásaihoz is hozzá lehet igazítani.
Az amerikai AT&T távközlési szolgáltató vállalat már felkészült arra, hogy automatikusan kedvezményes kuponokat küldjön okostelefon ügyfeleinek, amint azok belépnek valamely üzletbe.
Steve Yankovich elmondta: az eBay túl kíván lépni az internetes értékesítésen és a fizetések bonyolításán, és végső soron le kívánja bontani a különböző értékesítési csatornák között húzódó falat. "Mindenhol ott akarunk lenni, ahol valaki valamit el akar adni vagy meg akar venni, legyen szó akár az internetről, akár tényleges üzlethelységről, és mindezen túl el is akarjuk juttatni a cikket oda, ahová a vásárló akarja" - mondta. "Ez lehet akár a saját lakása, vagy az az étterem is, ahol éppen tartózkodik" - tette hozzá.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06