A bannerekben a jövő
Hatékonyak a banner hirdetések az interneten
A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.
2008.05.06 16:00ma.huA március havi kampányok közül legjobban a jelzáloghitelek teljesítettek. Az FHB és a Raiffeisen Bank kampányát egyaránt az internetezők 70%-a látta.
Alig marad el ettől az eredménytől a Budapest Bank Prémium Betét bannerhirdetésének hatékonysága. A Raiffeisen reklámhadjáratának nem csak az észlelése volt magas, de az internetezők több mint fele azonosítani is tudta a hirdetőt.
A hirdetés észlelői között pedig csaknem 80%-os volt ez az arány. A Szonda Ipsos idén januárban új hatásmérési kutatást indított az online reklámkampányok területén.
A havi rendszerességű vizsgálat keretében 12 online kampány hatásmérését végzik el az intézet munkatársai, de ez a szám tetszőlegesen bővíthető.
A mintavétel egy folyamatosan karbantartott 10.000 fős online panelből történik. A kutatásokhoz gyűjtött lakossági panel online és offline forrásokból épült, így a kizárólag online épített panelekhez képest az internetes közösség jobb reprezentációját adja.
A panel és a felmérések menedzselését is segítő speciális szoftver biztosítja, hogy megmaradjon ez a reprezentativitás a kutatások során - a definiált demográfiai változók (nem, kor, településtípus) szerint. Minden hónapban különálló, egyenként 800 fős mintákat kérdeznek meg, akik fontosabb demográfiai ismérveik alapján reprezentálják a 28.000 főnél népesebb településeken élő 15-70 év közötti internetező lakosságot.
A válaszadók online önkitöltős kérdőív segítségével mondhatják el véleményüket a látott hirdetésekkel kapcsolatban. 14 mutatót képeztek a kutatók 18 célcsoport bontásában.
A mérendő kampányokat az ügyfelek igénye, illetve a kampányok piaci értéke szerint választják ki. A beérkező eredményekből folyamatosan épül az összehasonlítás alapjául szolgáló, a Szonda Ipsos elemző szoftverébe tölthető adatbázis. A mért kampány így összevethető a saját besorolási kategóriába tartozó reklámok átlageredményeivel.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06