Végső rakéta
A Red Bull autónak már nincs hova fejlődnie?
Könnyen előfordulhat, hogy a rajongók már nem látnak különösebb változtatást az idei Red Bull autón, miután az továbbra is gyors, nincs szüksége újabb csomagra. A gárda nem tervez nagy változtatásokat az autón.
2010.06.30 18:47f1-live.huAz osztrák istálló tavalyi versenygépe, az RB5 az egyik legjobb autó volt a mezőnyben. Aerodinamikailag verhetetlennek bizonyult. A 2010-es konstrukció, az RB6 teljes mértékben az elődjére épül, leszámítva néhány trükkös változtatást, ami természetesen a főtervező, Adrian Newey nevéhez fűződik.
A gárda a szezont megelőzően úgy nyilatkozott, hogy nincs szükségük arra, hogy egy teljesen új autót tervezzenek a 2010-es évadra, mivel az RB5 remek alapot jelent számukra. Az RB6 tartalmaz néhány újítást, köztük egy egyedi kipufogó rendszert is, amit a csapatok csak a szezon első fele után fedeztek fel. A gárda főnöke, Christian Horner mindenkit megnyugtatott, szerinte nem csak ez miatt gyors az autó, van még néhány „finomság” a gépen, amit még fel sem fedeztek a riválisok. Az osztrákok az elmúlt hétvégén Valenciában egy új diffúzorral és egy módosított F-csatornával álltak elő.
Előzetesen arról szóltak a hírek, hogy Silverstone-ra a McLaren istállóhoz hasonlóan a „bikák” is kvázi egy új autóval állnak elő, ahogy tették azt tavaly.
Tegnap Newey elmondta, nem lesznek nagy változtatások az autón. A szakértők többsége úgy gondolja, hogy az RB6 már nem fog sokat változni, ami hatalmas előnyt jelenthet a 2011-es szezonra a gárdának, mivel nem elég, hogy a leggyorsabb autó az övék, hanem bőven van idejük a jövő évi autó fejlesztésére.
Ha ez így van, akkor bátran kijelentjük, hogy Newey gyakorlatilag maximálisan kihasználta a technikai szabályokat és az F-csatorna kivételével minden trükkös megoldást beleszereltetett az autójába, már a szezon elején.