Kedvezőbb helyzetben a könnyű pilóták

Kubica: A KERS nagy előny!

A BMW-Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica szerint az új rendszer igenis nagy előnyt jelent a rajtnál, az előzésnél, és persze a pozíció megvédésében is.

2009.04.09 11:57f1-live.hu

Idén a Forma-1-ben debütáló KERS rendszer méltán az egyik legnagyobb kérdés jelenleg a csapatok háza táján. Van aki használja, valaki pedig nem. A 2009-es idényben használata még nem kötelező, de nagyon úgy tűnik, hogy szép lassan minden istálló beszereli a kinetikus „turbót” autójába.

A legnagyobb problémát a 25 és 60 kilogramm közti többletsúly jelenti, amit persze a kis „kütyü” nyom. A magasabb, nehezebb pilóták, ahogy Robert Kubica is, nem tudják használni a KERS-t, mivel az megbontja az autó egyensúlyát.

„Úgy gondolom, hogy KERS igenis előnyt jelent, gondolok itt főként az előzésekre és amikor meg kell tartanod egy bizonyos pozíciót. Mindemellett a rajtnál lehet nagy hasznát venni.” – mondta Robert Kubica.

„Melbourne-ben már számtalan példát láthattunk erre. Ott volt például Fernando Alonso és Timo Glock esete. Glock hiába volt sokkal gyorsabb, Alonso az egyenesben a KERS rendszernek köszönhetően vissza tudta verni a támadásokat.” – tette hozzá Kubica.

Kubica német csapattársa, Nick Heidfeld nem éppen egy Michael Jordan típus, ezért a német az évadnyitó Ausztrál Nagydíjion, majd a múlt hétvégi malajziai versenyhétvégén is KERS rendszerrel felszerelt autóval rótta a köröket.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.