Forma1
Magára marad a versenyző - a FIA rajtokra és rádiózásra vonatkozó új irányelvei
Kiadta a szigorított rajtprocedúrára és rádiózásra vonatkozó technikai irányelveit a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Intézkedéseik a nyári szünetet követő Belga Nagydíjtól lépnek életbe.
2015.07.12 18:45ma.huMúlt héten a Stratégiai Munkacsoport arról határozott, hogy már az idei évben korlátozzák a versenyzőket segítő eszközök használatát – különös tekintettel a rajtokra. A Motorsport beszámolója szerint az FIA már meg is írta levelét a csapatoknak, melyben közölte, a sportszabályzat 20.1-es cikkelyének újraértelmezésével kívánja bevezetni a szigorítást. Ezen szabálypont mondja ki, hogy „a versenyzőnek segítség nélkül, magának kell vezetnie autóját”.
A versenyigazgató Charlie Whiting elmondása szerint ezt a szabályt a jövőben jóval szigorúbban veszik „azzal a céllal, hogy a versenyzők egymaguk legyenek felelősek a rajtra való felkészülésért.”
A frissen kiadott, rajtokra vonatkozó technikai direktíva kimondja, hogy a Belga Nagydíjtól kezdve a versenyzők nem változtathatnak a kuplung fogáspontján azt követően, hogy a boxutca megnyitása után elhagyják a garázst, egészen a rajtprocedúra kezdetéig. Ezenfelül az FIA szeretné elkerülni, hogy a mérnökök tanácsokat adhassanak versenyzőiknek a kuplung ideális fogáspontjának megtalálásához, ezért bizonyos funkciók használatát tiltani fogják.
A szövetség továbbá a rádiózás terén bevezetett szigorításokról is direktívát adott ki. Eszerint Spától kezdve a rajt előtti formációs körökben a boxfal kizárólag a biztonsággal kapcsolatos, valamint sportjellegű információkkal láthatja el a versenyzőt, tehát a rajt folyamatáról nem beszélhetnek. Pontosabban kizárólag akkor, ha azt a biztonsági szempontok indokolják: például komoly gond van az autóval, sérülést vagy defektet érzékelnek rajta, vagy ha egy rivális problémájáról van szó.

A további kivételes információk közé tartoznak még, ha a csapat a verseny feladása vagy az autó javítása céljából a boxba rendeli versenyzőjét, ha a pályabírók valamilyen zászlós jelzést adnak ki, megszakítják a futamot, valamint ha a pálya vizes, olajos lesz, illetve törmelék kerül bizonyos szakaszokra, avagy a versenyzőnek pozíciót kell cserélnie valakivel (például elhibázott rajtfelállásnál).
Amennyiben ezen direktíván kívül eső információkat közölnek a versenyzőkkel, az FIA a szabályok megsértéséért büntetést oszt ki - írja a telespot.hu.