Öngólt lőttek
Blamázs: az egészséges életstílus helyett bóvlit népszerűsít a vb?
a FIFA, amikor 2010-re olyan cégekkel írt alá szponzori megállapodást, akik egészségtelen termékeket állítanak elő.
2010.06.05 17:53medipress.huA Rákkutató Világalap kritizálta az irányító testületet, amiért olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint a Coca Cola, a McDonald’s és a Budweiser. Véleményük szerint a tornának inkább az egészséges életstílust kellene népszerűsítenie, nem pedig olyan cégeket, akik hátrányosan befolyásolják a gyermekek étrendjét.
A világbajnokság három hivatalos szponzora a stadionokban szembetűnően meg fog jelenni a hirdetőtáblákon és a digitális kijelzőkön, ezáltal a világ mintegy 200 országában emberek milliárdjai kerülnek befolyásolás alá.
Teresa Nightingale, az alapítvány vezetője szerint a labdarúgás olyan fizikai aktivitás, ami szinte mindenki számára elérhető, ezáltal jó eszköz lehetne az elhízás elleni harcban: „Sokakat inspirál Rooney és Messi, sokan próbálják őket utánozni a kertben, a parkokban, ugyanúgy, ahogy apjuk és nagyapjuk Maradonát és Pelét utánozta. Azonban csalódást keltő, hogy pont ezeket a cégeket választották ki arra, hogy hivatalos szponzorok lehessenek.”
Nightingale szerint fontos lenne, hogy a FIFA a közegészség szempontjából is kihasználja zászlóshajó szerepét, ezért jövőben ne reklámozzon olyan cégeket, akik egészségtelen termékeket állítanak elő., hanem inkább olyanokkal ápolna partnerségi viszonyt, akik olyan egészséges árukkal foglalkoznak, mint a zöldségek és a gyümölcsök.
Ugyanakkor Ian Barber, a Hirdetési Szövetség kommunikációs igazgatója arra hívja fel a figyelmet, hogy szponzorok nélkül kevesebb olyan világeseményt lehetne rendezni, mint a Labdarúgó VB, és így kevésbé jutna el a gyermekekhez az aktív és egészséges életvitelt célzó üzenet.
A FIFA ugyanakkor kijelentette, hogy számos olyan programot futtat, mely a labdarúgást népszerűsíti, ugyanakkor a világ egészségi állapotának azonnali javítását segíti elő.